CFR Călători a introdus trenuri directe București-Giurgiu

Serviciul public de transport feroviar de călători va fi asigurat cu 14 curse pe zi

Tren
Tren sursa pixabay

Circulaţia cu călători pe noul Pod Feroviar din localitatea Grădiştea se va relua, începând de sâmbătă, 1 iunie, pe relaţia Bucureşti Nord – Progresu – Giurgiu şi retur, a anunțat compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA. Serviciul public de transport feroviar de călători va fi asigurat cu 14 curse pe zi, potrivit ziare.com.

Potrivit sursei citate, operatorul naţional pune în circulaţie 7 perechi de trenuri cu automotoare Siemens Desiro pe ruta directă Bucureşti – Grădiştea – Giurgiu, şi retur

O călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord şi Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute. Astfel, prin restabilirea conexiunii feroviare directe între Bucureşti Nord şi Giurgiu, durata călătoriei între Capitală şi sudul ţării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în staţiile de pe traseul Bucureşti Nord – Giurgiu”, se menţionează în comunicat.

Modernizarea căii ferate între staţiile Vidra şi Comana (12,02 km) a fost inclusă în Lotul I al programului de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti – Giurgiu

Un prim lot care a avut ca obiectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru reconstrucţia podului peste râul Argeş, între staţiile Vidra şi Comana, un traseu în lungime de 12,02 km pe care suprastructura căii a fost înlocuită în totalitate, s-au construit 16 lucrări de artă – 4 poduri, 2 viaducte şi 10 podeţe -, 99 subtraversări şi structuri de trecere în aria naturală protejată Comana, precum şi două obiective civile noi, la standarde europene – Hm Comana şi PO Grădiştea”, se menţionează în comunicat.

Podul Grădiştea, pod metalic tip grindă cu zăbrele cu calea jos şi cuvă de balast, în lungime de 1,36 km, inclusiv cele 2 viaducte care asigură accesul pe pod, este cea mai importantă lucrare de artă din cadrul acestui contract

A fost reconstruit peste râul Argeş la o înălţime de aproximativ 15 m şi este al doilea pod feroviar complet sudat din România (primul fiind construit pe Coridorul Rin-Dunăre, în zona localităţii Sighişoara, peste râul Târnava Mare). Însă, pentru montarea liniei de cale ferată pe podul de la Grădiştea, antreprenorul a utilizat sistemul slab track (sistem de cale ferată nebalastată), introdus pentru prima dată pe reţeaua feroviară din România”, se mai precizează în comunicat.

Ministerul Familiei: Au început înscrierile pentru taberele studențești