Consiliul Național al Elevilor cere Ministerului Educației și Cercetării (MEC) să ofere alternative și soluții coerente pentru anul școlar 2020-2021, pentru a nu reveni la situația din luna martie a acestui an când pandemia de coronavirus a surprins autoritățile total nepregătite. Reprezentanții elevilor atrag atenți că în cazul reducerii numărului de ore stipulate în planurile-cadru actuale, programa școlară va trebui modificată, pentru a putea fi asimilată de către elevi în mod eficient.
„În cazul reducerii duratei orelor de curs, putem vorbi despre o restructurare a acestora, astfel încât o mai mare pondere a orei de curs să fie dedicată predării, evaluării și schimbului de feedback dintre elevi și profesori, în raport cu ponderea dedicată exercițiilor care pot fi realizate individual de către elevi”, susțin reprezentanții elevilor.
MEC a lansat deja în consultare publică un proiect de Ordonanță de Urgență a Guvernului, conform căruia, în funcție de situația epidemiologică ministerul ar putea modifica, începând cu anul școlar viitor numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire și ponderea numărului de ore de predare şi evaluare în programa școlară, ca măsură suplimentară în contextul reluării cursurilor în format hibrid, online/offline.
„Salutăm decizia Ministerului Educației și Cercetării de a adapta programul școlar unei eventuale tranziții parțiale a educației în mediul online, în cazul învățării hibrid. Cu toate acestea, nu ne putem permite ca sistemul educațional să fie luat pe nepregătite, așa cum s-a întâmplat în luna martie a acestui an, motiv pentru care solicităm publicarea de urgență a unor norme de aplicare a scenariilor privind reluarea cursurilor, lansate de către MEC”, au mai transmis, sâmbătă, reprezentanții Consiliului Național al Elevilor.
Aceștia au mai arătat că în cadrul consultării pentru realizarea Raportului privind accesul elevilor la educație în mediul online, lansat de către Consiliul Național al Elevilor în luna aprilie a acestui an, peste 1.150 de elevi au afirmat că metodele de predare din mediul online nu sunt folositoare, fie din cauza configurației orelor de curs, din cauza faptului că materia nu a fost adaptată.
Citește și: Elevi cu atitudine: 250.000 de tablete nu rezolvă problemele din educație