Poștașii se vor deplasa la domiciliile persoanelor singure, vârstnice, îi vor înregistra în baza de date împreună cu istoricul medical şi factorii de risc, îi vor instrui şi le vor da o brăţara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea şi asistenţa la distanţă.
Prin folosirea unei brăţări, abonaţii” Butonul Roşu” pot primi asistenţă personalizată sau ajutor în situaţii de urgenţă medicală şi securitate personală
.Compania Naţională Poşta Română a devenit partener în dezvoltarea, la nivel naţional, al sistemului de alertă Butonul Roşu. Este vorba despre un serviciu complementar celui de urgenţă 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localităţi rurale sau izolate, din România, potrivit digi24.ro.
La o apăsare a butonului SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul fiind identificat, Dispeceratul Medical de Urgenţă primeşte accesul la datele medicale ale pacientului, actualizate permanent, fiind declanşat protocolul de urgenţă personalizat, dar şi informarea familiei, în cazul urgențelor majore fiind apelat 112. În raport de complexitatea şi gravitatea situaţiei semnalate, dispecerul va iniţia un protocol personalizat ce va indica acţiunile ce trebuie întreprinse (alertarea contactului de urgenţă din apropiere, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, alertarea persoanelor care-l îngrijesc). Persoana este monitorizată permanent până la eliminarea pericolelor sau externare şi primeşte sprijin pentru revenirea în activitate.
Serviciul Butonul Roşu a fost implementat, în 2015, în Bucureşti, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru 300 de vârstnici, un an mai târziu, fiind extins şi în alte localităţi, pentru 400 de beneficiari
”Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziţie Butonul Roşu, Teleasistenţă Group, au iniţiat colaborarea cu Poşta Română întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul ţării, cât şi de o reţea teritorială vastă care poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel naţional, a serviciilor de asistenţă Butonul Roşu. Astfel de servicii de asistenţă personală, ajutor de urgenţă, sănătate şi suport viaţă independentă sunt livrate, în comunitate, şi de alte companii poştale, cele mai avansate fiind cele livrate de Poşta Franceză. În 2018, Telekom România a oferit suportul tehnic şi soluţiile de conectivitate pentru Direcţia de Asistenţă Socială Braşov, care a inclus serviciul Butonul Roşu în coordonarea şi gestionarea resurselor de îngrijire a comunităţii pentru primii 100 de vârstnici aflaţi în evidenţa instituţiei, iar la începutul pandemiei, 1.500 de vârstici şi bolnavi cronici din Braşov erau monitorizaţi permanent prin aceste servicii comunitare integrate la domiciliu”, a comunicat Poşta Română.
Românii vor putea beneficia de vouchere în valoare de 200 de lei pentru a-și schimba becurile