Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, nu dă doar sfaturi, ci lansează o nouă campanie. Pentru cei care știu, pentru cei care pot, dar, mai ales, pentru cei care vor. Îți trebuie voință să introduci o carte în relaxarea zilnică. De multe ori, intervine lipsa de timp și lipsa de chef.

Probabil, accesul ușor la informație ne-a creat o dependență care a înlocuit o altă dependență. Uneori e mai ușor să te refugiezi într-un joc pe calculator, decât să deschizi o carte. Alteori, setea de cunoaștere se îndreaptă spre știri, spre ce e actual și, din nou, cartea rămâne închisă.

Problema nu e că multe cărți rămân închise pe vreme de coronavirus. Problema e că multe cărți românești rămân închise. Și asta, de ani buni, independent de pandemie.

”Deşi am fost încetiniţi în implementarea unor proiecte de situaţia neprevăzută creată de pandemie, reuşim să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfăşurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp. Prin campania «Citeşte româneşte», dorim să promovăm autori români şi să convingem din ce în ce mai mulţi oameni să cunoască şi să citească cărţi ale scriitorilor, poeţilor, autorilor noştri, în general”, a declarat Bogdan Gheorghiu.

Un ajutor vine de la eMAG. Un ajutor care vine și un ajutor care va vinde:

”Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat iniţiativei noastre, punând la dispoziţie toate resursele necesare desfăşurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească şi să o facem cunoscută publicului larg”, a adăugat Bogdan Gheorghiu.

Grigore Arsene, preşedintele Asociaţiei Editorilor din România, a subliniat: ”Pieţele de carte mature se bazează, în principal, pe cărţile autorilor autohtoni. România este una dintre excepţiile Europei, din acest punct de vedere, şi este în interesul întregului lanţ editorial ca acest lucru să se schimbe. O campanie de promovare a cărţilor autorilor români este un pas foarte bun către aşezarea lucrurilor pe drumul lor firesc”.

Avem autori români pe care i-am uitat în momentul în care am pășit dincolo de liceu.

Avem autori români pe care i-am uitat în momentul în care am primit diploma de absolvire a facultății.

Avem povești cu care am crescut și nuvele care ne-au însoțit în drumul dintre copilărie și adolescență.

Pentru mulți dintre noi, cărțile românești înseamnă doar școală. O temă. Un examen. Un Bacalaureat temut și redus la note.

Ar fi interesant să redescoperim cum e să citim românește. Și, la fel de interesant, ar fi să promovăm. Să citim, să ne încurajăm să citim și, de ce nu, să ne încurajăm să scriem. Să scriem românește la fel cum citim românește.

Citește și: Kovesi, despre importanța Biroului Procurorului Public European

#News