Mare iubitor de mersul pe bicicletă, președintele Klaus Iohannis a recunoscut, în cursul zilei de astăzi, cu ocazia „Zilei Bicicletei”, că România nu este încă pregătită pentru a deveni o țară „bike friendly”. Motivul principal îl reprezintă lipsa acută de piste pentru biciclete.
Klaus Iohannis: „Este astăzi ”Ziua Bicicletei” și, în mod natural, am venit aici cu bicicleta. Cred că este o zi foarte potrivită pentru a promova și noi, politicienii, mersul pe bicicletă”
De ce nu merge mai multă lume cu bicicleta în oraș, în aceste condiții? Sunt prea multe intersecții unde stai mai mult la semafor decât mergi cu bicicleta. Mai mult, nu există piste de bicicliști, de multe ori fiind nevoit împarți banda de mers cu șoferi foarte nervoși și deranjați de prezența bicicliștilor, recunoaște președintele Klaus Iohannis, cel care adaugă faptul că, din păcate, și acolo unde există piste de biciclete, multe dintre acestea ar fi doar de formă „pentru că cei care le-au făcut, cel mai probabil, nu circulă cu bicicleta”.
O altă problemă majoră, lipsa de educație
Iar dacă lipsa pistelor de biciclete este o mare problemă a țării noastre, tot România este țara în care bicicliștilor nu li se acordă prioritate în trafic, nici măcar atunci când regulile de circulație sunt de partea conducătorilor de biciclete. Șoferii români încă nu au educația necesară pentru a înțelege faptul că biciclistul are tot atâtea drepturi în trafic ca oricare alt participant. Iar această lipsă de educație are, de cele mai multe ori, un singur deznodământ: accidentul. Biciclistul devine, astfel, victimă sigură în trafic, de vreme ce singura protecție pe care o are este casca, obligatorie, de altfel.
Desigur, șoferii nu sunt singurii vinovați pentru eventualele accidente. În lipsa unor cursuri de legislație rutieră, mulți dintre bicicliști desconsideră regulile din trafic, ori din rea voință, ori din neștiință. Și în acest caz, deznodământul poate fi același: accidentul.
Citește și: Nicușor Dan a găsit vinovații pentru „jungla urbană”