Alexandru Rafila

Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie a declarat că școala online pe termen lung poate avea consecințe grave asupra psihicului elevului, fiind de părere că interacțiunea fizică cu profesorii și colegii de clasă sunt parte din evoluția firească a unui copil. Astfel, Rafila subliniază necesitatea melanjului dintre școala online cu cea fizică, chiar și acum, în vremuri pandemice.

Citește și: Rafila: ”Nu putem să stăm într-un soi de turn de fildeș”

Rafila este de părere că îndepăratarea de școală poate duce la modificări comportamentale

„Lucrurile trebuie făcute astfel încât să se evite. Îndepărtarea de şcoală timp îndelungat poate să ducă la modificări comportamentale, poate să diminueze capacitatea de integrare socială a acestor copii atunci când vor creşte. Şcoala este locul în care copiii îşi formează personalitatea, nu dobândesc doar cunoştinţe. Boala se poate transmite în mediul şcolar dar copiii fac forme uşoare ale bolii, sau fac forme pe care le numim inaparente, adică sunt asimptomatici, şi atunci grija cea mare trebuie acordată copiilor din categorii speciale, care au anumite afecţiuni, sau cadrelor didactice care au anumite boli cronice. Şcoala online trebuie să fie complementară activităţilor de şcoală clasică, ce presupune interacţiunea între copii, interacţiunea acestora cu educatorii lor, cu învăţătorii sau cu profesorii”, a declarat Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie.

Citește și: Orban le dă copiilor internet: 2.800 de clădiri școlare vor fi conectate

#News