BMW a prezentat la Las Vegas, prototipul unei mașini care își poate schimba culoarea și dispune de tehnologii digitale de vârf în interiorul habitaclului, cum ar fi proiecția de informații pe toată lățimea parbrizului. Numele Dee este un acronim pentru „experiență emoțională digitală”, potrivit g4media.ro.
Denumit BMW i Vision Dee, automobilul a fost prezentat la salonul anual dedicat produselor electronice de consum din Las Vegas, în timpul unui mini-show cu Arnold Schwarzenegger.
Producătorul a dezvăluit deja la același salon de anul trecut o mașină care își putea schimba culoarea, dar numai în nuanțe de gri. Caroseria noului prototip poate prezenta o gamă întreagă de culori, în mod uniform, în dungi sau în carouri. BMW i Vision Dee este încă un concept,care este destinat să inspire noile vehicule ale producătorului.
Capacitatea de a proiecta informații precum viteza și direcția pe întreaga lățime a parbrizului, de exemplu, va fi disponibilă din 2025. BMW a menționat posibilitatea de a proiecta imagini în realitate augmentată sau chiar de a transforma întregul parbriz într-un ecran, tehnologii care ar trebui să facă posibilă îmbinarea „lumii reale cu cea virtuală”.
Ideea este utilizarea unui set de programe informatice pentru a crea un „companion” care să ofere o experiență personalizată, a declarat șeful grupului, Oliver Zipse. BMW AG este o companie multinațională germană care produce în prezent automobile și motociclete de lux și a produs, de asemenea, motoare de avioane până în 1945. Compania a fost înființată în 1916 și își are sediul în München, Bavaria. Automobilele sunt comercializate sub mărcile BMW (cu sub-mărci BMW M pentru modele performante și BMW i pentru mașinile electrice cu priză electrică), Mini și Rolls-Royce. Motocicletele sunt comercializate sub marca BMW Motorrad.