ANPC prezintă o serie de recomandări și informații utile pentru consumatori în perioada reducerilor de iarnă, în special pentru achizițiile online, un ghid care acoperă aspecte importante precum verificarea prețurilor și reducerilor, siguranța tranzacțiilor și condiții de returnare a produselor, potrivit stiripesurse.ro.
În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificați prețurile prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs, practică ce a dus la îmbunătățirea constanța a modalităților de prezentare a prețurilor și reducerilor de către magazinele online.
„Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de iarnă, citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs. Cumpărăturile din această perioada pot fi făcute în deplină siguranță dacă întocmiți o lista cu produsele pe care doriți să le cumpărați și cu prețurile actuale ale acestora, verificați stocul existent, prețul afișat și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA), dacă prețul include și costul de livrare”, scrie pe Facebook directorul general al ANPC, Paul Anghel.
În cazul unor comenzi online, oamenii sunt îndemnați să verifice, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat.
„Dacă aveți nelămuriri, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informațîi suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări va poate oferi indicii asupra seriozitățîi vânzătorului. Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. (…)
Recomand consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele și să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.
În plus, pentru contractele încheiate pe piețele online (de intermediere vânzări între comercianți și consumatori) consumatorul trebuie să știe că orice furnizor de piață online (proprietarul website-ului de intermediere) este obligat să furnizeze următoarele informații într-o secțiune specifică a interfeței online, care este direct și ușor accesibilă de pe pagină unde sunt prezentate ofertele. (…)
Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).
(…) Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință / prețului anterior. Prețul de referință / prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării prețului redus. În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de dată aplicării reducerii de preț.
În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mică de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în această perioada înainte de dată aplicării reducerii de preț. Vânzătorul trebuie să indice într-un mod clar, lizibil și ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat”, adaugă Anghel.