Se schimbă Codul Rutier. Șoferii își iau adio de la telefoanele mobile în timpul condusului și amenzile se înăspresc. Înainte să ne revoltăm, ar trebui să ne ducem aminte că viața are prioritate. Datele Comisiei Europene arată că România e ţara din UE cu cei mai mulţi morţi în accidente rutiere: 99 la 1 milion de locuitori.
La începutul lunii aprilie, Poliția Română afirma că numărul accidentelor rutiere a scăzut cu 72%. Și asta doar din cauza restricțiilor. Au fost mult mai puține mașini care au circulat în perioada stării de urgență și, da, asta a dus la mai puţine accidente rutiere.
Partea interesantă și paradoxală din noul Cod Rutier: nu ai voie cu telefonul, dar ai voie cu tableta. Dacă vrei să vorbești la telefon sau să folosești telefonul mobil, vei plăti o amendă de 500 de RON.
Conform modificărilor legislative la Codul Rutier se arată că poți folosi tableta la volan, dar nu și telefonul, iar în cazul autobuzelor din Capitală se reglementează oficial și dreptul de a putea circula și pe linia de tramvai. Nu am înțeles exact cum stă treaba cu liniile de tramvai, dar prețioasele informații au cam dus la o revoltă a vatmanilor.
Dan Trifu, director Eco Civica: ”Nu avem gabaritul necesar, aglomerăm foarte mult stațiile de tramvai și riscăm să nu încapă călătorii pe refugiile respective. Sunt intemperii, se poate derapa foarte ușor pe linia de tramvai, se lungește distanța de frânare când linia este umedă, nu mai vorbesc de calitatea infrastructurii.
Să ne gândim că se defectează un autobuz între stații și eu am gardurile de protecție. Mașina de intervenție nu are gabarit 100% Până la urmă pe unde îl scoți? După aceea blochez și linia de tramvai”.
Nu ne oprim aici. S-a luat în calcul și cine merită permisul. Și cine nu. Răspunsul autorităților:
Cosmin Andreica, reprezentant al polițiștilor: ”Vorbim despre obligativitatea celor care doresc să obțină permisul de conducere de a deține cel puțin 10 clase dar și despre introducere unor teste și examene medicale suplimentare pentru șoferii în vârstă. Niciuna din prevederi nu a intrat în vigoare de la 1 iulie”.
Așadar, dragi viitori șoferi, învățați, învățați, învățați. Chiar sunt curioasă cum se va aplica legea, atunci când banul va face legea.
Citeșe și: Cadrele didactice, obligate să urmeze cursuri de recalificare