Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria a anunţat, joi, că lucrările pe Podul Prieteniei, în partea bulgară, vor începe în 10 iulie. Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie în această secţiune este de aproximativ 4 luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi, potrivit digi24.ro.
”Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu – Ruse) încep de pe data de 10 iulie 2024, a comunicat astăzi Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria”, a transmis, joi seară, CNAIR.
Instituţia din Bulgaria a comunicat că lucrările de construcţie se vor desfăşura zilnic timp de 10-12 ore pe zi, în timpul zilei, în funcţie de specificul lucrărilor ce urmează a fi executate, nefiind oprirea totală a circulaţiei. ”Procesul de lucru va fi organizat şi desfăşurat astfel încât vehiculele să treacă în două sensuri eşalonate pe banda pe care nu se lucrează. Este planificată realizarea lucrărilor în 6 etape. În primele două se află reparaţia majoră a suportului instalaţiei de pe teritoriul bulgar. O porţiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări”, precizează Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria.
- Potrivit acesteia, în primul rând, circulaţia pe banda de intrare în Bulgaria va fi restricţionată şi apoi banda de ieşire pe direcţia România.
Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie în această secţiune este de aproximativ 4 luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi. ”Pentru o mai bună organizare a traficului, reglarea traficului se va realiza cu semafoare adaptive. Acesta va fi relocabil şi poate fi amplasat în partea relevantă a podului în curs de reparare. Ecartamentul şi înălţimea unităţii nu permit operaţiuni sigure pe timp de noapte, iar protejarea vieţii şi a sănătăţii navetiştilor şi lucrătorilor din construcţii de pe şantier este esenţială. Dacă executarea unor activităţi se poate desfăşura în siguranţă în timpul întunericului, acest lucru se va face”, a mai transmis instituţia din Bulgaria.
Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria precizează că traseul Podului Dunării de pe teritoriul bulgar, care face parte din drumul I-2, are o lungime totală de 1.057 km.
”De la punerea sa în funcţiune acum 70 de ani, în 1954, nu s-au efectuat reparaţii majore. Consolidarea rosturilor s-a făcut în urmă cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolaţia şi pavajul asfaltic a fost înlocuit în 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalaţiei prevede înlocuirea completă a straturilor de asfalt, panouri, hidroizolaţii, sisteme noi de reţinere, marcaje etc”, arată compania bulgară. Antreprenorul reparaţiei principale a Podului Dunării este Societatea Publică cu răspundere limitată Podul Dunării. Valoarea contractului său este de 44.877.228,68 leva inclusiv TVA. Durata contractului pentru lucrări este de 730 de zile.