Podul de la Brăila, deschis circulației, cu restricții pe timpul nopții, în prezența lui Klaus Iohannis: „Cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele 3 decenii”

Podul a fost inaugurat joi, 6 iulie, la ora 11:00 şi va fi dat în trafic începând cu ora 13:00.

Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani, a fost inaugurat, joi, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis. Au participat, de asemenea, premierul Marcel Ciolacu, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, dar şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu şi alţi invitaţi, potrivit digi24.ro.

Lucrările, care au costat jumătate de miliard de euro, s-au terminat cu doi ani întârziere, nefiind gata șoselele de legătură.

Podul a fost inaugurat joi, 6 iulie, la ora 11:00 şi va fi dat în trafic începând cu ora 13:00.

Lucrările au început în 2018. Trei ani mai târziu, pilonii de susținere înalți de 192 de metri erau gata și începea montarea cablurilor de susținere. Cablurile de ancorare au o greutate de aproximativ 6.700 de tone. Sunt produse de o companie japoneză și au o garanție de 120 de ani. Lungimea totală a cablurilor folosite este de 80.000 de kilometri, suficient cât să înconjoare pământul de două ori. În martie anul acesta a fost turnat primul strat de asfalt, iar după trei luni rezistența podului și siguranța traficului au fost testate cu 60 de camioane, încărcate fiecare cu câte 40 de tone. Cu o lungime de 1.974 de metri, podul este cel mai mare din România și al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. De asemenea, este prima cale rutieră care leagă Moldova de Dobrogea şi, conform estimărilor, va fi tranzitat zilnic de 5.000 de maşini.

Klaus Iohannis: Îmi face o deosebită plăcere să particip la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre, care leagă, începând de astăzi, județele Brăila și Tulcea.


„Aceasta este cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii și este al treilea pod ca mărime din Europa.Îi felicit pe toți cei implicați în acest proiect de investiții pentru eforturile depuse și pentru rezultatul obținut. Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură.Mulțumiri speciale trebuie aduse și partenerilor japonezi și italieni pentru implicarea și profesionalismul de care au dat dovadă. În urmă cu doi ani, când s-a aniversat centenarul relațiilor bilaterale dintre Japonia și România, proiectul acestui pod a fost prezentat ca exemplu concludent al colaborării dintre Japonia și Uniunea Europeană. Construcția aceasta este, cu certitudine, una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizată cu fonduri europene, cu expertiză internațională de referință și cu tehnologie de ultimă generație”, a declarat Klaus Iohannis.


Premierul Marcel Ciolacu: „România transmite Europei un mesaj clar: vrem, știm și mai ales putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și demnă”



E rezultatul muncii în echipă, al cooperării internaționale. Un consorțiu japonez a lucrat zeci de subcontractori români. E și un model de investiție publică majoră. Cele 500 de milioane investite în pod s-au întors în mare parte în România, mai ales în această zonă.Este un simbol al patriotismului economic. Deschiderea acestui pod aduce o serie de beneficii importante: economia de timp și de bani pentru transportatori, pe termen lung se prefigurează o mult mai intensă activitatea în zona liberă Brăila, înseamnă un plus de dezvoltare economică. Va crește și numărul turiștilor în Delta Dunării”, a declarat Marcel Ciolacu.

 

Nicolae Ciucă: „Este cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989. A ieșit un lucru trainic”


„Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar. Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos.Avem un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european. Așa trebuie să facem în fiecare din regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante care să schimbe pentru mult timp România. E nevoie de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții”, a declarat Nicolae Ciucă.


 Sorin Grindeanu: „Trăim un moment special pentru infrastructura din România. În 2017 puțini credeau în reușita acestui proiect. La 6 ani distanță suntem aici la inaugurare. Îl numesc un pod al speranțelor, al unirii românilor”


„Este prima conexiune rutieră dintre județele Brăila și Tulcea. Este o dovadă că România știe să atragă bani europeni și să creeze oportunități noi pentru locuri de muncă.”, a spus Sorin Grindeanu

Femeie recrutată din Belgia pentru menaj, vândută la Satu Mare pentru relații sexuale
















\