Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, a decis să critice schimbarea. Sau, a decis să critice o posibilă schimbare care va veni din toamnă.
Școala on-line are părțile ei bune, așa cum participarea activă la cursuri are părțile ei bune. Și, în momentul în care ești elev, profesor sau părinte, știi mai bine cum și ce să gestionezi. Sau: în momentul în care te afli într-un an pandemic, alegi o soluție de compromis.
Ioan Aurel Pop amestecă un laptop dedicat temelor cu roboții: ”Nu a sosit încă vremea roboților/humanoizilor și nici a anarhiei. Scenariul educației exclusiv online va fi catastrofal, iar școala astfel făcută nu va avea niciun folos.”
Și nici nu se oprește aici cu exagerările și drama inutilă: ”Cei care spun că educația online, la distanță, este la fel de bună ca educația directă, aureolată de căldură umană, nu știu ce spun, nu au predat niciodată, vor să ne amăgească ori să ne arunce în haos”, a declarat președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, într-un interviu acordat Agerpres.
Revenim. Nu a spus nimeni și nu s-a scris nicăieri că școala se va face de acum încolo doar on-line. Iar ”haosul” lui Ioan Aurel Pop mi se pare un cuvânt mult prea mare. Haosul ar fi să acționăm inconștient. Haosul nu e faptul că s-a învățat on-line pentru două luni.
Pop susține că “autoritățile și publicul trebuie să facă, evident, în așa fel încât să se aplice varianta cea mai bună, adică să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală”.
“După trecerea nenorocirii – toate nenorocirile din istorie au trecut până acum! -, nu avem decât să ne pregătim pentru ceea ce, pentru noi sau copiii și nepoții noștri, ar putea să mai vină, să-i instruim în spirit digital pe toți românii, să punem la punct școala online etc.
Dar să nu uităm nicio clipă că nu a sosit încă vremea roboților/humanoizilor și nici a anarhiei“, a spus Ioan-Aurel Pop, pentru agenția de presă citată.
Citește și: Făgădău, cu mâna întinsă pentru „tablete”