Achiziția a 3.000 de cutii poștale digitale a fost anunțată de Compania Națională Poșta Română (CNPR), într-un comunicat de presă, acesta fiind unul dintre pașii importanți pe care „bătrâna poștă” îi face pentru a intra în secolul digitalizării. Potrivit CNPR, investiția face parte din strategia investițională de modernizare și digitalizare a companiei, și se va realiza cu o finanțare externă de 40 milioane de euro.
Astfel, cele 3.000 de cutii poștale, care vor funcționa pe principiul „easybox”-ului de la firmele de curierat, vor fi amplasate atât în oficiile Poștei Române cu acces 24/7, cât și în alte oficii poștale și zone strategice de interes de pe teritoriul țării, pentru o mai bună vizibiltate, dar și accesibilitate.
„Investiția în aceste cutii poștale digitale și, de asemenea, în liniile automate de sortare face parte dintr-un proiect pe care îl avem în plan pentru dezvoltarea companiei, în beneficiul clienților noștri. Acesta este doar punctul de plecare, urmând să derulăm și alte investiții menite să îmbunătățească experiența clienților cu Poșta Română și să ajute la extinderea companiei, atât în România, cât și în străinătate. Sunt mândru că mă aflu la conducerea Poștei Române și că, împreună cu echipa mea, pot demara acest proiect care va transforma compania într-un operator poștal de încredere, dinamic și de înaltă calitate”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Poștei Române, potrivit comunicatului menționat.
De asemenea, mai spune CNPR, în paralel cu acest proiect, se va dezvolta și o rețea de livrare „pick-up/drop-off” pentru magazinele online, necesitatea acestui serviciu fiind dat de creșterea comerțului electronic, în special în ultimii doi ani, când aproape totul s-a mutat în „online”. Acest serviciu va oferi o altă opțiune de livrare consumatorilor finali care cumpără online, fiind disponibil în peste 3.000 de locații, oficii poștale și zone strategice de interes.
Astfel, în urma investiției în Sistemele de Sortare Automatizată va fi redus timpului de tranzit pentru transportul coletelor în România, aceasta făcând parte din strategia de modernizare a Poștei Române. Noile proiecte sunt susținute de o echipă de consultanță externă condusă de Gian Sharp, care, în calitate de fost CEO al DHL România și Cargus, are o experiență semnificativă pe piața internă de curierat.
Citește și: Poșta Română, pași importanți spre modernizare și digitalizare