Fostă cale ferată cu cremalieră, transformată în pistă folosită de turiști sau bicicliști

Vegetația a fost defrișată, gropile fiind acoperite cu pietriș.

Via Transilvanica
Via Transilvanica

Fostele linii de cale ferată cu cremalieră, din Porțile de Fier ale Transilvaniei, ce traversează pădurea, pe deasupra Drumul Național 68 Hațeg – Caransebeș a fost transformat într-o potecă, potrivit g4media.ro.

Ea poate fi folosită de turiști, pe jos sau cu bicicleta. Vegetația a fost defrișată, iar din loc în loc, gropile au fost acoperite cu pietriș.

Bornele kilometrice ale fostei căi ferate au lăsat locul bornelor din andezit, împodobite cu sculpturi, de pe Via Transilvanica. Călătorii pot vedea astfel, din nou, locurile prin care treceau mocănițele (locomotivele cu aburi), dotate suplimentar cu un sistem de roți zimțate, care se conecta la instalația cremalierei, pentru a putea străbate urcușul și coborâșul trecătoarei dintre regiunile istorice Ardeal și Banat.

De asemenea, ei găsesc la limita județelor Hunedoara și Caraș Severin, rămășițele haltei Porțile de Fier ale Transilvaniei, locul unde ar fi fost descoperite vestigii ale așezării dacice Tapae.

Unii arheologi au identificat Tapae cu trecătoarea „Porțile de Fier ale Transilvaniei”, aflată în apropiere de așezarea antică Ulpia Traiana Sarmizegetusa, între localitățile Zeicani (Hunedoara) și Bouțari (Caraș -Severin). Au fost identificate valuri de pământ amenajate în Antichitate,întinse pe mai mult de doi kilometri şi jumătate, care ar fi avut rolul de a închide principala cale de acces dinspre Dunăre, prin țara Haţegului, spre Sarmizegetusa Regia. Via Transilvanica, o rută turistică populară pentru amatorii de drumeții, lungă de 1.400 de kilometri, pornește de la Putna, străbate Transilvania şi se încheie la Drobeta – Turnu Severin. Bărbat din Târgovişte, reținut preventiv pentru furt