Peste 4o% dintre școlile și grădinițele din România se încălzesc cu ajutorul lemnelor

Cele mai multe unități de învățământ care folosesc lemnele sau cărbunii pentru încălzire sunt în județul Suceava.

7.282 de școli și grădinițe din România au centrale termice pe lemne sau sobe cu lemne pentru asigurarea căldurii în sălile de clasă, din totalul de 17.215 unități. Acest lucru înseamnă că un procent de 42% dintre școlile și grădinițele din România folosesc „metoda clasică” de încălzire, potrivit datelor anunțate de Ministerul Educației, potrivit romaniatv.net.

Cele mai multe unități de învățământ care folosesc lemnele sau cărbunii pentru încălzire sunt în județul Suceava, 541, locul doi fiind ocupat de județul Iași, cu 416 unități de învățământ, locul trei fiind ocupat de județul Botoșani, care are 391 de școli și grădinițe care au centrale termice pe lemne sau sobe.

Peste 200 de școlile și grădinițe se încălzesc cu lemne în județele: Vâlcea (283), Argeș (276), Timiș (275), Teleorman (242), Arad (236), Covasna (233), Bacău (228), Prahova (228), Harghita (227) și Galați (216).Județele cu cele mai puține școli și grădinițe încălzite pe lemne sunt Ilfov (3), Tulcea (41) și Alba (45).Guvernul a adoptat pe 5 octombrie o ordonanță de urgență pentru plafonarea la 400 lei a preţului pe metrul cub de lemn de foc. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a precizat că scăderea plafonului la 400 de lei/mc, de la 500 de lei mc, așa cum era prevăzută în prima formă a OUG, a fost făcută la solicitarea premierului Nicolae Ciucă. Premierul Nicolae Ciucă a declarat că preţul stabilit pentru plafonarea la lemnul de foc nu este conform cu realitatea și se vor lua măsuri de corectare a lui.

 Pe 20 octombrie, premierul Ciucă declara că „sincer, nu văd și nu accept ca să întrerupem procesul de învățământ, pentru că nu există termie în vreuna din unitățile de învățământ”.

„Partea aceasta de trecere a școlilor în online din cauza termiei nu are loc în discuția noastră, pentru că am discutat, așa cum spuneam cu mult timp înainte, despre măsurile care trebuie luate, astfel încât să fie asigurate toate condițiile. Nu este acceptabil să luăm o astfel de decizie în condițiile în care și astăzi, când discutăm, căutăm soluții, astfel încât derularea procesului de învățământ coerent, fără niciun fel de alte sincope”, a spus prim-ministrul. Ligia Deca a anunțat, în prima conferință de presă ca ministru, că unul dintre obiective este acela ca „școlile să rămână deschise indiferent de evoluția crizei energetice”.

Folosirea excesivă a tehnologiei va modifica dramatic înfățișarea omenească