Parohul Bisericii Ortodoxe Române din Trieste (Italia), Constantin Eusebiu Negrea, este acuzat de câteva femei că le-ar fi abuzat verbal, practicând unele gesturi obscene în preajma lor. Spre exemplu, de fiecare dată când s-ar fi întâlnit cu acestea, în loc să le salute blând și să le transmită tradiționalul „Doamne-ajută”, preotul obișnuia să mimeze un act sexual oral, ori să simuleze sărutul franțuzesc.
Preotul „a săvârșit” gesturi obscene cu limba
Cum era de așteptat, femeile, sătule de un astfel de tratament, au decis să apeleze la poliția din Trieste, acuzându-l de hărțuire sexuală. Chiar și-așa, preotul n-a părut prea impresionat de sosirea organelor de ordine, având, cel mai probabil, un contract de imunitate semnat cu Cel de Sus, astfel că le-a zis polițiștilor „Dacă nu veniţi la slujbă, v-o trag în c…”.
Așadar, dacă preotul Eusebiu a fost, într-o primă instanță, reținut, mai apoi a fost trecut în arest la domiciului. Într-o ultimă instanță, judecătorul a decis că preotul nu reprezintă un pericol pentru societate, așadar s-a decis cercetarea lui în stare de libertate, cu interdicția de a se mai apropia de femeile pe care le-a agresat verbal anterior.
Între timp, într-un univers paralel, de la țară
Cu toate că Biserica Ortodoxă Română susține că nu se cer taxe pentru înmormântări, realitatea din localitățile mici, rurale, este cu totul alta. Cei care îndrăznesc să moară se pot trezi refuzați de preotul satului pentru a fi conduși creștinește pe ultimul drum, în cazul în care membrii familiei nu-i lipesc preotului câteva bancnote pe frunte.
În plus, 90% dintre „serviciile” bisericești pentru care preoțimea cere bani, nu apar în nicio evidență contabilă, clericii „uitând” să scoată și chitanțierul atunci când întind mâna în fața pensionarelor cărora li se pare normal să-și paseze jumătate din pensia și-așa mică, în buzunarul preotului.
Între timp, în Galați
O știre recentă povestește cazul unui individ care și-ar fi achiziționat un costum de preot (probabil de pe vreun site de recuzită pentru Halloween) pe care l-a folosit pentru „a umbla cu Boboteaza” prin Galați, ca mai apoi să strângă o sumă frumușică, lăsându-i pe adevărații preoți în sărăcie absolută.
De ce a fost posibil un astfel de lucru? Pentru că adevărații preoți nu emit facturi sau bonuri și nu taie chitanțe, astfel că omul de rând, credinciosul, obișnuit fiind să nu primească o certificare a faptului că a dat bani bisericii, devine mult mai ușor de păcălit într-o astfel de situație.
Rămâne întrebarea: care este, totuși, diferența dintre un individ care pretinde a fi preot (fără parafa BOR) și cere bani îmbrăcând sutana și dintre un preot (cu parafa BOR) care agresează verbal femeile pe stradă?
Citește și: Francisc Doboș reușește ce n-a reușit BOR-ul vreodată