Medicii de familie din Cluj sunt nemulțumiți de funcționarea platformei informatice

Ratele de erori depășesc 90%

Medic
Medic sursa foto pixabay

Medicii de familie din Cluj atrag din nou atenția asupra funcționării deficitare a platformei informatice din sistemul de asigurări de sănătate. Pacienții sunt nevoiți să bată drumuri la CAS Cluj pentru a obține adeverință de asigurat, potrivit g4media.ro.

Nu e prima dată când medicii de familie din Cluj semnalează problemele cu care se confruntă în eliberarea documentației medicale, din cauza proastei funcționări a platformei informatice din sistemul de asigurări de sănătate (PIAS)

. „Începând din 8 noiembrie 2023 platforma informatică din sistemul de asigurări de sănătate (PIAS) funcționează cu mari deficiențe, oficial în regim offline. În ultimele zile ratele de erori au ajuns să depășească în mod constant 90%, după cum puteți vedea în poza alăturată, ceea ce îngreunează mult activitatea din cabinetele medicale: nu se poate verifica pentru pacienți calitatea de asigurat, nu se pot emite rețete online, nu se pot valida serviciile medicale acordate, nu se pot folosi uneori cardurile de sănătate, nu se poate trimite raportarea activității lunii ianuarie. Din această cauză timpii de așteptare în cabinetele medicale sunt crescuți. Rețetele offline eliberate pe două sau trei luni nu se pot elibera fracționat din farmacii. Pacienții la care nu se poate verifica starea de asigurat sunt nevoiți să meargă la sediul CAS Cluj pentru a obține adeverință de asigurat”, potrivit unui mesaj publicat joi de Patronatul Medicilor de Familie din Cluj pe pagina de Facebook.

Medicii de familie cer din nou Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) să ia măsuri pentru remedierea problemelor, astfel încât medicii să nu fie nevoiți să valideze serviciile medicale oferite cu întârziere, în condițiile în care sistemul informatic nu face față solicitărilor.

Încă din martie 2023, Societatea Naţională de Medicina Familiei (SNMF) solicita asumarea nefuncţionării sistemului informatic pus la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, introducerea formularelor electronice în locul tipizatelor pe suport de hârtie, precum şi prevederea ca toate formularele, inclusiv reţetele, să fie doar în format electronic, fără să mai fie necesară tipărirea lor în cabinete.Femeie amendată pentru că a încercat să salveze un câine de stână, ținut în condiții inumane