Potrivit primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, șoseaua Fabrica de Glucoză se apropie cu pași repezi de inaungurare, separatoarele de sens fiind deja montate, iar sistemul de semaforizare în teste. Șoseaua va avea 4 benzi de circulație în loc de 2, așa cum avea până acum, ceea ce va ajuta concret la fluidizarea traficului care până de curând era îngreunat. Astfel, Gabriela Firea anunță că se iau decizii pentru rezolvarea problemei trotuarului îngustat. De asemenea, sistemul de iluminat public funcționează în parametri normali, după cum a declarat chiar aceasta pe Facebook.
„Ultimele retusuri inainte de inaugurarea supra-largirii de la 2 la 4 benzi a Șoselei Fabrica de Glucoză. Decizii pentru a nu se mai ingusta trotuarul, din cauza alveolelor pentru copaci, piste de biciclete, marcaje rutiere.
Tronsonul cuprins între Șoseaua Petricani și Șoseaua Barbu Văcărescu este executat în proporție de 98% și urmează să fie deschis circulatiei în maximum două săptamani.
Sistemul de iluminat public a fost pus în funcțiune, separatoarele de sensuri au fost montate, iar semaforizarea este în teste. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele.
În ceea ce privește lucrările la tronsonul cuprins între Bulevardul Barbu Văcărescu și Calea Floreasca, lucrările sunt executate în proporție de 80%. Se toarnă ultimele straturi de balast stabilizat și urmează așternerea straturilor de asfalt.
Gabriela Firea: În proiect a fost inclusă schimbarea a aproape 500 metri din magistrala care alimentează cartierul Aviației cu apă caldă și căldură.
Lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză a fost primul proiect integrat de infrastructură din București. Astfel, pe lângă lărgirea carosabilului, au fost modernizate și reconfigurate toate rețelele de utilități din zonă.
De asemenea, proiectul a fost modificat în timpul execuției în funcție de cerințele locuitorilor din zonă.
În ce privește pistele pentru bicicliști și trotuarele, ele au fost proiectate și executate conform normativului în vigoare, fiind avizate în prealabil de Brigada Rutieră.
Potrivit proiectului tehnic, pistele pentru bicicliști au 1,5 metri lățime, iar trotuarele 2 metri lățime.
Există zone unde lățimea trotuarului este mai mică din cauza lucrărilor apărute în timpul execuției sau a prezenței alveolelor pentru copaci, însă. Primăria Capitalei și constructorul caută soluții pentru rezolvarea problemei.
ISTORIC PROIECT
Proiectul noii șosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulație, a arterei de 1,8 km lungime, între Șoseaua Petricani – Nod A3 și Calea Floreasca.
Fiecare bandă va avea 3,5 metri lățime, iar trotuarele vor include și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 1,5 metri pentru fiecare sens.
Pe 3 august 2018, a avut loc predarea amplasamentului către constructor, însă, execuția propriu-zisă a început în 29 octombrie 2018.
Cele 15 luni prevăzute inițial s-au încheiat în 29 ianuarie 2020. Întârzierile au fost cauzate de imposibilitatea închiderii totale a traficului, dar și de lucrările neprevăzute apărute cum ar fi reproiectarea zonei Intrarea Chefalului.
Executarea lucrărilor este realizată de asocierea Straco Grup – Tracon – Primacons Group, iar costul actualizat se ridică la circa 48 milioane lei fără TVA. La asta se adaugă costul exproprierilor care se ridică la aproape 120 de milioane de lei. E de menționat că această sumă a fost redusă semnificativ, cu aproape 40 de milioane de lei, față de nivelul exproprierilor stabilite de vechea administrație în anul 2010.”, a declarat edilul Gabriela Firea pe Facebook, în urmă cu foarte puțin timp.
Citește și: Cum va arăta Pasajul Doamna Ghica. Firea: Imagini în premieră!