Cardurile de energie vor fi distribuite românilor de la 1 februarie, a anunţat ministrul Investiţiilor şi Fondurilor Europene, Marcel Boloş. Ele sunt destinate persoanelor vulnerabile, fiind un ajutor pentru plata facturilor. Cardurile vor putea fi folosite începând cu 1 martie, potrivit digi24.ro
Mecanismul de distribuire este relativ simplu şi va avea loc de luni 16 ianuarie, până pe 1 februarie. În această perioadă vor fi distribuite declaraţiile pe propria răspundere pentru situaţiile în care beneficiarii figurează la aceeaşi adresă, fiind estimate peste 550.000 de astfel de situaţii.
„Guvernul a adoptat o ordonanţă simplă cu patru modificări importante pentru beneficiarii de card de energie. Prima problemă şi prima măsură reglementată este cea privitoare la beneficiarii care au domiciliul fără nomenclator stradal. La sate mai ales, în zona rurală, unde încă nu s-au elaborat nomenclatoarele stradale, aici e posibil ca beneficiarii noştri să figureze toţi la o singură adresă. Repet, nu e întocmit încă nomenclatorul stradal.Sunt din estimările noastre peste 550.000 de astfel de situaţii. Guvernul a aprobat ca printr-un sistem de declaraţii pe propria răspundere şi cu informaţiile culese din teren de către Poşta Română practic să ajungem în posesia acestor informaţii cu beneficiarii noştri şi cu clarificarea domiciliului şi respectiv a situaţiei locative raportate la locul de consum şi în acest fel să putem face verificările în ceea ce priveşte plafonul de venit şi respectiv calculul venitului mediu pe membru de familie pe loc de consum şi în acest fel beneficiarii să poată intre în drepturi”, a spus Marcel Boloş.
„A doua măsură şi a doua situaţie pe care am reglementat-o este aceea în care în general şi în special beneficiarii noştri au colocatari care figurează la adresa de domiciliu, dar aceştia nu locuiesc efectiv la acea adresă şi nici nu se poate face radierea acestor colocatari de la adresa de domiciliu, în acest fel punând beneficiarul în situaţia de a fi exclus din lista de beneficiari. Pentru aceasta, mecanismul aprobat de către Guvern este cel în care beneficiarul în cauză, pe baza înştiinţării pe care o transmitem pentru fiecare dintre beneficiarii excluşi din listă, se va adresa primăriei din raza de domiciliu de care aparţine pentru a i se întocmi o anchetă socială în care se va valida situaţia de la faţa locului respectiv câţi locuiesc la adresa de domiciliu”, a mai declarat Marcel Boloş.
Mai multe persoane rănite, în urma unui atac cu cuțitul în Gara de Nord din Paris