Primul tunel de pe o autostradă din România, botezat „Daniela”, are o lungime de 1,3 kilometri și subtraversează dealul Momaia. Tunelul se află pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni, parte din autostrada Sibiu-Pitești, potrivit digi24.ro.
Directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, a declarat că antreprenorul este foarte bine organizat și că se lucrează la terasamente, structuri, fundații și utilități.
Stadiul fizic este de peste 18%, fiind premise foarte bune privind finalizarea acestui lot de autostradă înainte de termen probabil. Termenul e februarie 2027, dar poate fi devansat cu 10 – 12 luni. „În 2028 ar trebui să circulăm de la Sibiu la Pitești pe autostradă, practic va fi finalizată legătura de la Nădlac până la Portul Constanța”, a declarat Cristian Pistol. Antreprenorul lucrează în șantier cu 360 muncitori și 150 utilaje, a scris pe Facebook Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
El precizează că tunelul Momaia va avea o lungime de 1,3 km, fiind format din 2 galerii principale separate, Daniela și Alina, una pentru fiecare sens de mers.
La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM, folosind tehnologie de ultimă generație, potrivit secretarului de stat.
Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, pe această secțiune fiind realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri.
Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, care va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești. Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, fiind împărțită în 5 secțiuni. Autostrada va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV. Cel mai activ vulcan din Islanda, supravegheat cu atenție