Copiii învață mersul de la părinți, iar medicii au ajuns la concluzia că mersul celor mici spune multe despre dezvoltare și sănătate, arată Science Alert.
În funcție de locul în care copilul crește, acesta învață să meargă într-un mod diferit. Majoritatea studiilor sugerează că, până la vârsta de 7 ani, cei mici învață mersul imitând adulții, indiferent de țara în care se nasc.
Totuși, alte studii au descoperit că mersul unui copil poate fi influențat inclusiv de cultura țării.
În Africa de Sud, de exemplu, cercetătorii au descoperit că majoritatea copiilor din școlile elementare prezintă deja un unghi matur de rotație a șoldurilor, în momentul în care când merg. Cu toate acestea, în Franța, acest model de mers ”matur” nu apare decât la vârsta de 12 ani.
Un nou studiu arată că felul în care învățăm să mergem spune multe despre viitoarele probleme de sănătate
Spre deosebire de copiii din Africa de Sud, copiii din Japonia nu au prezentat o schimbare semnificativă a mișcărilor de rotație a șoldului, pe măsură ce înaintau în vârstă.
Observând un grup de școlari, cercetătorii din Japonia au precizat că toți cei de peste 12 ani aveau o putere mai mare la glezne.
Lungimea pașilor copiilor de peste 12 ani este mai mică, iar cadența este mult mai rapidă.
Cercetătorii au folosit un sistem de analiză 3D a mersului, pentru a afla cum copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani își folosesc membrele inferioare pentru a merge
Analizând 424 de copii din Japonia, autorii au descoperit mai multe diferențe importante de dezvoltare.
În comparație cu copiii mai mici, copiii mai mari din studiu au lungimea pașilor mult mai redusă. Paradoxal, atunci când merg, cei mari folosesc mai puțină amplitudine de mișcare a genunchilor și au tendința de a-și îndrepta mai mult degetele de la picioare, un mers considerat a fi corect.
”Credem stilul de viață, construcția și factorii culturali influențează mult mersul copiilor japonezi”, spune cercetătorul Tadashi Ito de la Universitatea Nagoya.
Studiul a fost publicat în Scientific Reports.