Ministerul Educației din Franța a anunțat noi măsuri pentru îmbunătățirea nivelului elevilor la Limba Franceză și Matematică, printre care se numără ore suplimentare de citit și exerciții zilnice de dictare. Potrivit cifrelor recente, 27% dintre elevi nu pot citi la intrarea în liceu, a subliniat ministrul francez al Educației Pap Ndiaye. El a numit scăderea nivelului de lectură drept un „punct de nemulțumire și îngrijorare majoră”, potrivit digi24.ro.
„Scăderea la nivel național observată în 2022 privește toate clasele, indiferent de profilul lor social”, a declarat ministerul, referindu-se la rezultatele testelor de competențe la nivel național pentru elevii din ultimul an de școală primară, clasa a V-a, cunoscut în Franța ca CM2.
Deoarece numărul de erori din lucrările elevilor aproape s-a dublat în 34 de ani, Pap Ndiaye, ministrul Educației Naționale, a optat pentru dictarea zilnică pentru elevii din CM1(clasa a 4-a) și CM2(clasa a 5-a).
Ministrul vrea să-i oblige pe studenții CM1(clasa a 4-a) și CM2(clasa a 5-a) să scrie și să citească minim două ore pe zi.
Dacă această măsură este deja aplicată mai mult sau mai puțin în anumite clase, Pap Ndiaye vrea ca elevii să citească minim „două texte lungi”, de 1.000 de cuvinte fiecare, săptămânăl. Ministrul vrea ca accentul să fie pus pe viteza de citire și capacitatea de a înțelege rapid. Măsura a dat naștere la dezbateri aprinse, iar mulți condamnă dictarea în școli, afirmând că e o întoarcere în timp și un exercițiu de control.. „Imaginea profesorului care dictează un fragment din Alphonse Daudet, în timp ce circula prin clasă cu mâinile la spate, este hilară”, spune Jean-Christophe Pellat, profesor emerit de lingvistică la Universitatea din Strasbourg.„Școala a abandonat dictarea „clasică” cu mult timp în urmă. Practica dictatului a fost contestată, inclusiv de Jules Ferry însuși, amintește profesorul. El susține că dictarea nu este un exercițiu de învățare: știm sau nu știm, adaugă profesorul.
OMM: Ultimii opt ani au fost cei mai călduroși înregistrați în istoria măsurătorilor