Producătorii europeni de parfumuri şi cosmetice se confruntă cu o penurie de hârtie, sticlă şi unele uleiuri şi alcooluri cheie, din cauza războiului din Ucraina. Conflictul a condus la apariția unor probleme în aprovizionarea cu produse de frumuseţe, determinând creşterea preţurilor, pe fondul cererii mari.
Sectorul global al cosmeticelor, de 500 de miliarde de dolari, resimte efectele războiului. Producătorii folosesc alcool derivat din cereale şi sfeclă organică pentru a face parfumuri şi uleiuri de seminţe de floarea soarelui pentru a produce cosmetice, acestea fiind toate culturi cheie din Ucraina.
Din cauza crizei energetice provocată de război au crescut puternic preţurile sticlei şi hârtiei. Restricţiile din China impuse din cauza Covid-19 au oprit capacitatea companiilor de a obţine componente de ambalare pentru parfumuri de 100 de dolari pe sticlă şi rujuri de 30 de dolari.
Costurile de producţie în industria cosmetică au crescut
”Suntem în modul de gestionare a crizelor când vine vorba de aceste subiecte de aprovizionare”, a declarat Emmanuel Guichard, secretarul general al asociaţiei franceze de cosmetice FEBEA.
Preţurile mai mari pentru ambalaje, energie şi materiile prime au condus la creşterea costurilor de producţie în industria cosmetică în medie cu 25%-30%. Acesta este o provocare pentru producătorii de produse cosmetice de masă, deşi cererea de produse de îngrijire personală rămâne puternică, conform partenerului şi liderului practicii de lux EMEA Federica Levato.
Vânzările de produse de înfrumuseţare la nivel global depăşesc nivelul din 2019. Ele au ajuns la de 538 de miliarde de dolari în acest an, în creştere de la 518 miliarde de dolari în 2021 şi 458 de miliarde de dolari în 2020, potrivit unui raport McKinsey.
Aceasta este încă una din alte industrii care au fost afectate de război, inclusiv industria globală a alimentelor ambalate, care se estimează că va valora peste 2.000 de miliarde de dolari în acest an.
Companiile mai mari, cu marje de profit mai mari, au mai multă putere financiară şi flexibilitate pentru a face faţă crizei, divizia de lux a L’Oreal, care vinde produse de machiaj şi parfumuri de marcă Giorgio Armani şi Valentino, având o marjă operaţională de 22,8%. Dificultatea este deosebit de mare pentru companiile mici şi mijlocii din Europa.
O celebră medalie de aur a fost vândută la licitație