Mai puțin de 10 angajați din cadrul Regionalei Brașov au fost de acord cu orele suplimentare, motiv pentru care conducerea regionalei propune modificări ale circulației trenurilor și anularea a 27 de perechi. Un document semnat de conducerea Regionalei arată că „marea majoritate a salariaților încadrați în funcția de mecanic locomotivă automotor nu și-au exprimat consimțământul pentru efectuarea de ore suplimentare”. Excepție ar face doi salariați de la Depoul Brașov, șase de la SELC Tg Mureș și unul de la Depoul Sibiu, potrivit g4media.ro.
Conducerea Regionalei propune anularea a 27 de perechi de trenuri, printre care și unul interregio pe relația Brașov-Simeria.
Recent, conducerile companiilor de cale ferată au dat dispoziții departamentelor de resurse umane privind aplicarea prevederilor legii conform statutul personalului feroviar cu începere de la 1 iulie. Aplicarea prevederilor, așa cum a înțeles conducerea companiilor feroviare, a determinat nemulțumiri între angajați Cei care n-au nimic vor avea ceva mai mult, ajungând să aibă cât cei care au mai mult, în prezent, ceea ce duce la o uniformizare a veniturilor salariale între personalul cu funcții de execuție la companiile de căi ferate. Aplicarea prevederilor ar fi trebuit însă să ducă la majorarea salariilor brute la cel puțin 4.500 lei, concomitent cu o creștere și pentru cei care până acum câștigau această sumă sau mai mult. Invocând absența bugetelor aprobate, conducerile companiilor de cale ferată au pus în practică doar prima parte, lăsând personalul mai bine plătit la nivelurile salariale din prezent. Sindicatele CFR Călători cer o nouă mărire a salariilor de la 1 decembrie 2023 astfel încât să se ajungă la valorile prevăzute în Legea Statutului Personalului Feroviar.
Ordinul de protecție, aplicat pentru toate formele de violență