Google schimbă regulile și este de acord cu un nivel moderat-puternic de invective strecurate în orice parte a clipului publicat, după ce a creat furia creatorilor YouTube, anunțând demonetizarea retroactivă a clipurilor care conțin înjurături. Noile reguli aplicabile creatorilor YouTube sunt aplicabile începând cu data de 7 martie, rămânând de văzut dacă clipurile deja publicate și demonetizate vor fi contorizate după noile reguli, potrivit ziare.com.
Argumentul Google anunțat inițial era acela că limbajul injurios este incompatibil cu imaginea de brand a clienților de publicitate care optează pentru promovare YouTube.
Astfel, injuraturile de orice fel fiind descurajate în partea de început a clipurilor YouTube, vizionată imediat după afișarea reclamelor de început, sub penalizarea demonetizării automate a clipului respectiv. Regulile care nu erau foarte clare vizau și restul clipului video, iar algoritmii permiteau unele scăpări, dar nu prea multe. Creatorii YouTube au realizat în scurt timp că orice exprimare colocvială strecurată în discursul ținut poate duce la demonetizare, fiind astfel constrânși la autocenzură, într-un mod care interferează cu libertatea de exprimare și, până la urmă, calitatatea conținutului rezultat.
Creatorii YouTube vor putea folosi de acum și exprimări mai „colorate” fără a risca demonetizarea clipului respectiv, dispărând inclusiv limita celor 7 secunde în partea de început.
În schimb, este introdus criteriul ”limited ads” însemnând că doar anumite reclame vor fi eligibile, iar veniturile rezultate fiind oricum mai mici. Autorii care depășesc o limită rezonabilă în privința limbajului folosit riscă demonetizarea completă și chiar excluderea clipului din algoritmii automați de recomandări și ascunderea de la căutările manuale după cuvinte cheie. Astfel, doar fanii cu adevărat devotați vor căuta clipul pe canalul YouTube al respectivului autor, iar vizionarea nu va fi contorizată din perspectiva monetizării.