Fostul Primar General al Capitalei, Gabriela Firea, pare să nu fi uitat de „ultimul său loc de muncă”. Astfel, cu toate că social democrata ocupă acum un loc de senator, din partea formațiunii politice din care face parte, din când în când aruncă mai un ochi peste activitatea actualului primar al Capitalei, Nicușor Dan, tranșându-i acțiunile și criticându-l așa cum știe ea mai bine.
„Fiecare ieșire publică a Primarului “Dreptei Unite Împotriva Oamenilor” este un șuvoi de minciuni!”, afirmă Gabriela Firea, pe pagina sa de socializare, amintind de conferința de presă recentă la care a participat edilul Nicușor Dan, pe care aceasta îl acuză că s-ar fi lăudat cu semnarea contractului pentru 100 tramvaie, „contract pe care eu l-am semnat pe date de 19 OCTOMBRIE 2020, ADICA ACUM ȘAPTE LUNI! Și pentru care am muncit eu și echipa mea”, completează Firea, pe Facebook.
Gabriela Firea: „Suntem in luna mai 2021, ce a făcut NIMICușor în aceste 7 luni?”
Considerând că negocierea făcută de Nicușor Dan este una „ilegală”, Gabriela Firea acuză majorarea prețului pentru respectivele tramvaie, sugerând că pandemia nu ar fi o scuză. „Noua valoare a contractului, conform declarației lui Dan, este de 200 milioane euro, circa 985 milioane lei. Adică cu 145 milioane lei mai mult față de valoarea inițială de 840 milioane lei. Mă întreb dacă toate licitațiile derulate în ultimii doi ani vor fi reevaluate și se va plăti mai mult decât valoarea din caietul de sarcini?NIMICușor minte și când spune că tramvaiele vor fi plătite din fonduri europene. Poate cele 840 milioane lei, obținute de mine și de echipa mea pentru acest contract”, a adăugat fostul primar, despre acțiunile celui de-acum.
În opinia Gabrielei Firea, majorarea negociată de Nicușor Dan ar urma să fie acoperită din banii bucureștenilor. „Aștept cu interes și opinia Comisiei Europene pe acest subiect…OK, majorăm prețul, dar a obținut Plicușor vreun avantaj pentru bucureșteni în urma negocierii?Vin mai repede tramvaiele?Nu, nu vin! Termenul de livrare al prototipului este tot de 15 luni, deci august 2022, abia după începe livrarea efectivă a tramvaielor.Indiferent de aberațiile lui Plicușor, derularea și finalizarea unei licitații publice în România sunt procese greoaie, care durează ani întregi.Iar dacă nu te interesează binele oamenilor, ci doar interesele personale, chiar mai mult. În fond, lui Plicușor i-au trebuit 7 luni doar să semneze un contract lăsat la cheie…”, scrie Firea pe Facebook.
Citește și: Încă o „lovitură” pentru Doina Gradea: pierde procesul intentat lui Dragoș Pătraru