O plângere, dar mai ales o decizie care ar trebui să dea multora de gândit. Prezentarea realizărilor unei primării din țară reprezintă publicitate electorală, conform deciziei unui Birou Electoral Central. Concret, promovarea realizările sau proiectele de viitor ale Primăriei Alba Iulia și pe care apar sigla municipiului și sintagma #CrestemAlbaIulia, sunt considerate a susține campania electorală a candidatului PNL la Primărie.
În urma acestei decizii, Primăria Alba Iulia este obligată să îndepărteze „25 de panouri, 9 cilindri și o prismă în care Primăria Alba Iulia expune ce proiecte se derulează în oraș: de la iluminat public stradal, la piste de biciclete sau investiții de mare anvergură în viitor”, potrivit Alba24.
Materialele respective, prin care sunt promovate realizările sau proiectele de viitor ale administrației locale și pe care apar sigla municipiului și sintagma #CrestemAlbaIulia, sunt considerate a susține campania electorală a candidatului PNL la Primărie.
BEC nr. 1 Alba a respins, luni, contestația depusă de PNL și UAT Alba Iulia împotriva deciziei adoptate la sfârșitul săptămânii trecute de către BEC nr. 1 Albă Iulia, care a a admis o sesizare formulată de USR-PLUS, în care se susținea că respectivele materiale sunt „intuitiv asociate” candidatului liberal la funcția de primar, Voicu Paul, fiind campanie „mascată” pentru acesta.
BEC Alba Iulia a considerat prezența sintagmei „#crestemalbaiulia” atât pe materialele primăriei, dar și pe cele ale candidatului PNL Voicu Paul, folosite în campania electorală. De asemenea, s-a considerat că grafica, conținutul, momentul amplasării, „nu pot fi considerate ca simple mesaje de interes public ci au drept scop realizarea de către potențialii alegători ale unei asocieri implicite între proiectele prezentate și candidatul Voicu Paul, candidat la funcția de primar din partea Partidului Național Liberal”, conform ziare.com.
Citește și: În Sectorul 5, Florea continuă să îi umilească pe cetățeni pentru 100 lei