Sindicatul Europol este critic cu privire la decizia luată de Bogdan Berechet, șeful Poliției Capitalei, ca urmare a accidentului mortal de joi, în care a fost implicat un polițist, cu privire la folosirea girofarului. Europol susține că atunci „când scaunul se clatină, apare disperarea și se evidențiază prostia”, mai mult, că Berechet, cel nevăzut în aceste zile „se acoperă de hârtii pentru a-și ascunde incompetența în modul de gestionare a a ctivității inexistente de pregătire a polițiștilor din subordine în domeniul conducerii defensive”.
Potrivit unei postări făcute pe contul de Facebook, Sindicatul Europol consideră că tocmai această lipsă de pregătire ar fi putut duce la tragicul accident, în care o minoră și-a pierdut viața, iar o alta se află internată în spital.
De altfel, susține Sindicatul Europol,dispoziția pe care a dat-o Berechet este una „vădit ilegală”, mai mult, că aceasta „condiționează polițiști care vor interveni la apelurile de urgență sau la alte situații limită să comunice în prealabil dispecerului despre utilizarea girofarului, iar ulterior, acesta va introduce informațiile într-o aplicație proaspăt inventată. Iar șefii aflați în plimbare prin oraș, care vor vedea o autospecială folosind girofarul, sunt obligați să sune la dispecerat să verifice dacă este „implementată” utilizarea. Practic, în spatele fiecărui polițist care lucrează, vom avea o puzderie de șefi care îi vor verifica”, au mai transmis cei din Sindicatul Europol.
De asemenea, mai susțin aceștia, o astfel de măsură va crea blocaje la nivelul dispeceratelor, care nu fac față nici în prezent la numărul mare al raportărilor/statisticilor pe care trebuie să le realizeze, mai mult, că cei care vor avea de suferit vor fi, din păcate, chiar cetățenii aflați în nevoie.
Ce spune dispoziția lui Berechet
Potrivit documentului postat de Sindicatul Europol, „în momentul pornirii mijloacelor de avertizare acustice și/sau luminoase va informa de îndată personalul de serviciu la nivelul subunității în care își desfășoară activitatea prin intermediul stației TETRA , cu privire la acest aspect, precum și motivul deplasării în regim prioritar”.
Reamintim că polițistul care a lovit mortal cu mașina de serviciu o fată pe o trecere de pietoni din Capitală este cercetat pentru ucidere din culpă, fiind plasat sub control judiciar pentru 60 de zile, perioadă în care nu are voie să conducă. Ancheta ar putea fi extinsă și cu alte acuzații, după ce procurorii au stabilit că agentul nu avea nicio misiune, deși circula prin oraș cu peste 80 de kilometri pe oră și cu semnalele luminoase pornite, relatează Digi 24.
Citește și: O minoră, accidentată mortal de o autospecială de Poliție