Medicii veterinari de la direcţiile judeţene sanitare-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu inspectori ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, vor merge, începând de luni, în echipe mixte, în hypermarketuri, supermarketuri şi magazine alimentare, pentru a-i informa şi consilia pe operatorii economici cu privire la responsabilităţile ce le revin, ca urmare a intrării în vigoare a Legii laptelui şi a produselor lactate, potrivit romaniatv.net.
Guvernul a stabilit reguli noi pentru așezarea la raft a produselor lactate, pe 8 februarie fiind adoptate normele metodologice ale Legii laptelui și a produselor lactate nr. 307/2022, care au intrat în vigoare pe 10 februarie. Regulamentul prevede ca produsele obținute 100 la sută din lapte sa fie asezate separat pentru a fi mai bine diferențiate de cele pe bază de lapte sau cu adaosuri vegetale, precum margarina.
De asemenea, a fost înființat ”Observatorul laptelui”, prima structură care va monitoriza piaţa laptelui şi a produselor lactate, respectiv cele cu privire la exploataţiile de vaci de lapte, bivoliţe, oi şi capre, efectivele de animale, cantităţile de lapte, preţul laptelui crud materie primă, al laptelui comercializat şi al produselor lactate, precum şi al costurilor de producţie”. Medicii veterinari de la direcţiile judeţene sanitare-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu inspectori ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, vor merge prin magazine pentru a le aduce la cunoştinţă agenților economici faptul că produsele pe bază de lapte cu adaos de grăsimi şi/sau proteine, altele decât cele lactate, produsele alimentare şi specialităţile din grăsimi hidrogenate sau vegetale pot fi comercializate într-un spaţiu de prezentare şi vânzare bine delimitat, pe rafturi separate faţă de laptele şi produsele lactate autentice, cu informarea explicită a cumpărătorului cu privire la conţinutul acestor produse. Se va verifica modul de etichetare şi prezentare a produselor alimentare în locul în care sunt expuse, precum şi alte informaţii oferite în legătură cu acestea, prin orice mijloc de informare în masă, care nu trebuie să inducă în eroare consumatorii.
Şase egipteni ascunşi într-un TIR, opriţi să iasă din ţară, la PTF Nădlac II