În triada „elevi-profesori-părinți”, vocea elevilor – beneficiarii direcți ai sistemului de învățământ – este cea mai puțin ascultată. Iar acest lucru este scos în evidență de Consiliul Național al Elevilor (CNE), care vine cu critici la adresa autorităților din România, punând accent pe lipsa de coerență a măsurilor pe care acestea vor să le implementeze pentru începutul anului școlar, pe 14 septembrie, în plină criză medicală cauzată de pandemia de coronavirus.
„Este inadmisibil ca o astfel de măsură, care afectează în mod nemijlocit elevii, să fie luată fără consultarea directă a acestora și fără implicarea lor în procesul decizional. Mai mult decât atât, nu putem trece cu vederea formularea folosită în cadrul textului Ordonanței („în funcție de contextul epidemiologic”), este una mult prea generală, fiind foarte ușor interpretabilă.
Considerăm că, în procesul de suspendare (completă sau parțială) a cursurilor, printre factorii determinanți ai unei astfel de decizii ar trebui să se afle și alte aspecte, precum numărul de elevi din școală și spațiile disponibile”, se arată într-un comunicat al CNE, conform Digi24.
Pentru deschiderea anului școlar, guvernanții au luat în calcul trei „scenarii”, în funcție de evoluția epidemiologică din perioada următoare.
„Încă o dată, Guvernul României dă dovadă de o iresponsabilitate crasă în ceea ce privește începerea anului școlar. Proiectul de OUG lansat în dezbatere publică vineri seară e unul incoerent, care adâncește nesiguranța și confuzia deja existente în rândul elevilor.
E dezamăgitor să vedem că autoritățile exclud complet elevii din procesul decizional privind redeschiderea școlilor și că nici măcar acum, pe ultima sută de metri, nu își asumă un plan de acțiune bine definit.
Mai avem fix 30 de zile până la începerea anului școlar, iar, în ritmul acesta, scenariile de aplicare cu siguranță nu vor fi gata. Elevii au nevoie de măsuri ferme și coerente, motiv pentru care solicităm guvernanților consultarea de urgență a societății civile și a autorităților locale, pentru a elabora un set de norme cu adevărat aplicabile, nu promisiuni și declarații de presă fără conținut”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.
Citește și: Consiliul elevilor cere MEC un program școlar coerent și susțin că în online orele nu sunt folositoare