Încă de la apariția lor, trotinetele au devenit un mare succes printre copiii României. Încet-încet, ele au început să fie pe de-opotrivă iubite și de adolescenți și adulți, care au văzut în acestea un mod simplu de a se deplasa. Trotineta poate atinge viteze impresionante, însă, spre deosebire de o bicicletă, este și micuță, pliabilă, deci încape într-un eventual lift, ori într-un apartament nu foarte generos, din punct de vedere al spațiului. Unde mai pui că acum, de la inventarea trotinetelor electrice, nu mai trebuie nici să depui efort pentru a te deplasa, tot ce trebuie să reții fiind să îți încarci la timp acumulatorul, cu toate că multe dintre modelele noi de trotinete au autonomie satisfăcătoare, care nu te lasă… în drum.
Acum că am stabilit de ce trotinetele sunt varianta ideală pentru deplasat prin oraș, haideți să vedem ce spune și legea din acest punct de vedere, întrucât de curând s-au făcut noi reglementări din acest punct de vedere. Motivul pentru care a fost nevoie de reglementări ale legii este legat de numărul accidentelor ce au implicat trotinete în ultima perioadă. Numărul acestora este de 192, cu 37 răniți și un decedat.
Iată cum definește MAI o trotinetă:„vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”
Așadar, dacă deții o trotinetă, află că vârsta minimă pe care o poți avea pentru a o putea conduce pe drumurile publice este de 16 ani și că va trebui în mod obligatoriu să te deplasezi pe pista special amenajată, acolo unde ea există. În cazul în care nu ai la dispoziție o pistă pentru biciclete, role sau trotinete, ai voie să folosești trotineta pe carosabil, însă doar în cazul în care drumul de acces are ca viteză maxim acceptată 50 km la oră.
O altă reglementare ce devine obligatorie se referă la sistemele de iluminare și cele reflectorizante. Conducătorul de bicicletă, trotinetă sau moped este obligat prin lege să își semnalizeze vehicolul pe două roți cu sisteme de iluminare funcționale, însă și cu elemente fluorescente, care să permită vizibilitatea pe timp de noapte.