Părinții unui bebeluș au cerut ajutorul dispeceratului de la Ambulanță, dar episodul s-a terminat previzibil: umilire, amânare și dezinteres total.
În momenul în care au sesizat o problemă de sănătate, au ales să sune la 112. Au urmat trei apeluri și o lipsă totală de respect, motiv pentru care au făcut publică discuția avută.
Dialogul dintre părinții copilului și dispecerul de la 112 este o convorbire lipsită de empatie, lipsită de implicare, dar abundă în ironii și sfaturi ”la mâna a doua”.
În momentul în care cei doi expun cu amănunte problema de sănătate, dispecerul le sugerează, pe un ton condescendent, să apeleze medicul de familie, în ciuda orei târzii. Mai mult, atitudinea lipsită de respect continuă în momentul în care părinții afirmă că este o oră târzie pentru a contacta medicul de familie: ”Sunați medicul de familie, poate vă dă telefonic un tratament pentru asta, domnu’.”
”Tatăl copilului: Dacă fata pățește ceva, dumneavoastră răspundeți!
Dispecer 112: Eu nu răspund de ea, răspunzi dumneata și nevasta dumitale, că sunt ai voștri copiii, eu pe ai mei mi i-am crescut. Nu mă înveți tu pe mine la ce sunt obligată să trimit!”
Ambulanța a fost trimisă abia după al treilea apel
Da, este o realitate cu care ne confruntăm zilnic și o realitate care rareori ajunge și în presă. Discuția a avut loc în noiembrie 2020, dar părinții au obținut-o abia acum de la STS.
Tatăl copilului a declarat la Digi24 că atunci a sunat de trei ori la ambulanță, iar discuția înregistrată a fost prima avută. A doua s-a desfășurat la fel. Abia la al treilea apel, dispecerul a trimis ambulanța, care a ajuns în jumătate de oră.
Comisie de anchetă privind atitudinea dispecerului
Directorul ambulanței, Horia Simu, a declarat la Digi24 că s-a constituit o comisie de anchetă privind modul în care s-a comportat dispecerul de la Ambulanță și că se poate ajunge până la măsura desfacerii contractului de muncă.
De asemenea, Departamentul pentru Situații de Urgență s-a sesizat cu privire la această situație și a solicitat declanșarea unei anchete disciplinare împotriva operatorului SAJ Cluj, a comunicat Serviciul de ambulanță Cluj.
”Ne delimităm categoric de un astfel de comportament total neprofesionist și nu vom admite ca astfel de situații să fie tolerate, acestea îngreunând scopul comun al tuturor serviciilor de urgență de a răspunde prompt și eficient cetățenilor care solicită ajutorul prin apel la numărul unic de urgență 112.”, potrivit sursei citate.
Citește și: Voiculescu: „Nu putem să vorbim despre autor moral”