Hypermarketurile, supermarketurile şi magazinele alimentare sunt obligate să schimbe regulile cu privire la vânzarea laptelui și a produselor lactate. Comercianții au schimbat spațiune de prezentare și vânzare, separând produsele lactate obținute 100% din lapte de cele pe bază de lapte sau cu adaosuri vegetale, precum margarina, potrivit romaniatv.net.
Medicii veterinari, comisarii de la Protecția Consumatorilor și Fisc au inceput deja controale în magazine, deocamdată pentru a-i informa pe patroni și administratori despre regulile impuse prin noua lege a laptelui.
De anul acesta, agenţi economici pot comercializa produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi şi/sau proteine, altele decât cele lactate, produsele alimentare şi specialităţile din grăsimi hidrogenate sau vegetale doar într-un spaţiu de prezentare şi vânzare bine delimitat, pe rafturi separate faţă de laptele şi produsele lactate autentice, cu informarea explicită a cumpărătorului cu privire la conţinutul acestor produse.”Această lege a apărut ca o nevoie în protecția drepturilor consumatorilor. Producătorii trebuie să înțeleagă că utilizarea unor denumiri care mențin această stare de confuzie nu e de dorit”, a spus Adrian Belghiru, reprezentant al Ministerului Agriculturii.
În luna februarie 2023 au fost adoptate normele metodologice ale Legii laptelui si a produselor lactate nr. 307/2022, iar acestea au intrat în vigoare pe 10 februarie. ”Perioada pe care o traversăm îl determină pe consumator să ia decizia de tranzactionare în funcție de preț și mai puțin interesat de ceea ce scrie pe etichetă”, a spus Horia Constantinescu, preşedinte ANPC. De asemenea, s-a decis înființarea structurii ”Observatorul laptelui”, care va monitoriza piaţa laptelui şi a produselor lactate.