Dan Negru a răbufnit la adresa autorităților, care limitează serviciile pe calea ferată doar la călătoria în sine, care nu este nici prea ieftină, nici prea confortabilă. Iar în sezonul estival, gările de pe litoral sunt parcă uitate, fără urmă de umbră, iar oamenii stau în bătaie fierbinte a soarelui dogorâtor.
„Asta-i gara din Eforie. La 40 de grade, pe cod de caniculă, zeci de oameni așteptă trenul bătuți în cap de soare. Băi CFR-ule, băi statule, cât costă să le faci ăstora mulți un acoperiș pe peron, o copertină care să-i protejeze de soare?”, a scris Dan Negru pe pagina sa de socializare, adăugând că „indiferența noastră le face posibile pe astea”.
De altfel, Dan Negru a mai avut și cu alte ocazii observații la adresa CFR-ului, făcând o paralelă între timpul pe care îl parcurgea un tren pe distanța Timișoara (locul său de baștină) și București în urmă cu zeci de ani și cel de acum.
„În 1939 între București și Timisoara trenul făcea 9 ore. În 2021 face 10 ore. Băi, închideți țara!”, a scris Dan Negru acum o săptămână.
Trenule, mașină mică!
Mai mult, nici la tronsoanele nou reabilitate nu sunt peste tot puse copertine ori alte sisteme de acoperiș, cel puțin nu în gările mici (halte).
Cât privește călătoria cu trenul, în aceste vremuri, părerile sunt destul de împărțite. Mulți preferă trenul, chiar și în ciuda incidentelor din ultima vreme, motivând că deplasarea cu trenul estee ceva mai sigură (și după întârzierile de zeci de minute) decât cea cu microbuzul pe șoselele pline de tot felul de „bizoni” ai volanului, cu oameni luați peste numărul admis de călători, fără aer condiționat sau mai rău, fără „purtători” de mască, doar nu vine valul patru al pandemiei.
Citește și: Răspunsul lui Dan Negru la supărarea lui Bittman: ”Hai, mânuțele în aer!”