Stăm acasă, evităm transportul în comun, evităm mașina personală, barurile sunt închise, viața socială a cam devenit zero. Firmele își suspendă activitățile pe o perioadă nedeterminată, se pun lacăte, se anunță șomaje tehnice. Cu toate astea, în București, respirăm aer de munte. Că ne place sau nu, că observăm sau nu, poluarea s-a redus semnificativ.

Și dacă, până la urmă, nu corporațiile sunte cele care poluează, ci chiar traficul rutier?

Mașinile sunt parcate și nimeni nu se mai ceartă pe locul de parcare. Pe alocuri, mai zărești câte un biciclist timid dar mai vesel ca regele șoselelor (goale). Și câte un vecin care a întârziat cu proviziile.

Dar care sunt părțile bune?

1. Așa începe să-mi placă și mie Bucureștiul.

2. Ce spune Ministerul Mediului: ”În ultima săptămână, concentraţiile tuturor poluanţilor monitorizaţi s-au situat mult sub valorile limită. În fiecare zi, au existat unele perioade de creştere orară a particulelor PM10 şi NO2, dimineaţa, orele 09:00-11:00, respectiv seara, orele 20:00-22:00, însă amplitudinea acestor creşteri a fost mult sub valorile obişnuite. După după evaluarea datelor, se reconfirmă ipoteza conform căreia principala sursă de poluare a aerului din aglomerarea Bucureşti este traficul rutier. Atunci când traficul se reduce, indicii de calitate arată valori foarte bune”.

Și încă o veste bună: ”Spre comparaţie, luni, 03 martie, la aceeaşi staţie şi aceeaşi oră, concentraţiile au înregistrat 130,64 micrograme. Avem chiar şi o premieră. Din analiza specialiştilor, astfel de valori nu s-au înregistrat niciodată într-o zi lucrătoare de luni, de când a fost pusă în funcţiune Reţeaua Naţională de Monitorizare a Calităţii Aerului”.

E un impact major în economie dar și un impact frumos asupra aerului. Că respirăm aerul ăsta curat prin mască sau din balcon sau din sufragerie, măcar stăm acasă. Alții sunt deja la spital.

Citește și: În Italia situația continuă să fie gravă

#News