Noul sezon de Formula 1 va debuta duminică în Bahrain şi va cuprinde un număr record de curse, respectiv 23. O poziţie a rămas liberă după anularea Marelui Premiu al Rusiei, de la Soci.
În 2022 va avea loc prima cursă de Formula 1 la Miami, în timp ce Qatarul nu va găzdui un Grand Prix în acest an din cauza Cupei Mondiale de fotbal. China lipseşte în continuare din cauza restricţiilor legate de Covid-19.
Australia, Singapore, Canada şi Japonia revin în Formula 1, după ce au lipsit din cauza pandemiei.
Cursele (suplimentare) care au avut loc anul trecut în Portugalia şi Turcia nu mai figurează în calendarul pe acest an. Austria va găzdui o singură cursă, după ce în anul 2021 a organizat două.
Trei mari premii, Imola, Austria şi Brazilia, vor avea şi curse de sprint.
Germanul Michael Schumacher şi britanicul Lewis Hamilton sunt piloţii cu cele mai multe titluri de campioni în Formula 1, respectiv şapte fiecare. Hamilton, campionul en titre, are o nouă şansă de a stabili în acest sezon un nou record.
La constructori, Ferrari conduce detaşat, cu 16 titluri, dar ultimul datează tocmai din 2008. Mercedes domină Formula 1 în ultimii ani, câştigând ultimele opt titluri.
Ce modificări au fost aduse
În noua competiție de Formula 1 vor fi modificări aerodinamice, ale roţilor, aripilor, greutăţii şi combustibilului.
“Cred că aceasta este de departe cea mai mare schimbare a regulamentului pe care sportul a văzut-o vreodată. Cariera mea începe din 1991 şi cred că depăşeşte totul în ceea ce priveşte Formula 1. Este un concept complet nou, un mod complet diferit de abordare a unui regulament. A fost o provocare masivă. Este cu siguranţă interesant”, a declarat directorul tehnic al lui Aston Martin, Andrew Green.
Maşinile vor fi mai grele și vor avea roţi mai mari. Ele vor arată foarte diferit comparativ cu modelele din 2021.
Ross Brawn, directorul general al Formulă One, a apreciat noile modificări radicale.
Toate schimbările au ca scop “crearea unei competiţii mai strânse pentru viitor, lăsând loc unei meritocraţii”, a declarat Ross Brawn.
“Cred că la început va exista o mică diferenţă, dar sunt încrezător că aceste reguli, acest regim şi această cultură vor conduce la curse mult mai bune”, a mai precizat Ross Brawn.
Una dintre cele mai importante schimbări este creşterea diametrului pneului de la 13 la 18 inci, cu un profil Pirrelli redus, un nou aspect al aripilor faţă şi spate, proiectate să reducă turbulenţele aerodinamice din spatele monoposturilor. Designul aripioarelor va permite o apăsare mai mare la sol, o stabilitate mai bună în timpul depăşirilor. Mercedes a adus modificări radicale în privinţa gurilor de admisie ale aerului, foarte înguste.
Se vor acorda mai multe puncte pentru cursele de sprint care vor avea loc în Italia, Austria şi Brazilia.
Fiecare echipă va putea să testeze piloţi tineri în cele două sesiuni de antrenamente de vineri pe parcursul întregului sezon. Combustibilul din sezonul 2022 va fi unul mai curat, cantitatea de biocombustibil din amestecul carburant va creşte de la 5,75% la 10%. Greutatea maşinilor va crește de la 725 de kilograme la 790 kg.