Primăria din Cluj-Napoca a reluat licitația pentru connstruirea metroului, după ce Guvernul a aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici, fiind prevazute o creștere de circa 35% a costurilor pentru realizarea acestuia. Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj a fost reluată, termenul limită de depunere a ofertelor fiind data de 28 octombrie 2022, potrivit digi24.ro.
Guvernul a aprobat săptămâna trecută actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou de la Cluj
Acest lucru permite ca licitația lansată de Primăria Cluj-Napoca încă din luna martie 2022 și suspendată în luna august, sa fie reluată. Valoarea estimată a contractului este de peste 9 miliarde lei, firmele interesate avand la dispoziție circa două săptămâni pentru finalizarea și depunerea ofertelor. Primăria a decis în august suspendarea licitației pentru Magistrala I de metrou din Cluj, după ce a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată, adică peste 6,6 miliarde lei fără TVA.
Indicatorii tehnico-economici au fost actualizați și aprobați de administrațiile locale din Cluj și Florești, iar ulterior, de către Guvern, fiind aprobată o creștere de 35,7% a costurile aferente obiectivului de investiții
Licitația pentru construirea metroului clujean a fost lansată în luna martie, iar termenul limită inițial pentru primirea ofertelor era 9 mai 2022. Ulterior, termenul a fost decalat pentru final de iunie, iar apoi 22 august 2022. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de aproape 10,113 miliarde lei.Prin obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj” se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran.Amplasamentul este în judeţul Cluj, municipiul Cluj-Napoca şi comuna Floreşti. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti.