Guvernul din Japonia îi încurajează pe tineri să consume alcool, lansând în acest scop un concurs la nivel național prin care solicită idei pentru creșterea consumului de băuturi, potrivit digi24.ro.
Campania are loc deoarece tinerii japonezi consumă mai puține băuturi alcoolice, lucru care a condus la o scădere a veniturilor fiscale
Intervenţia guvernului are loc în urmă eşecului înregistrat de industria japoneză a băuturilor, care a lansat campanii agresive de marketing pentru oprirea scăderii pe termen lung a consumului de alcool în Japonia. Organizatorii concursului speră că vor fi lansate idei inedite de încurajare a consumului de alcool la domiciliu.
Tinerii japonezi consumă mai puţin alcool, motiv pentru care. Agenția Națională de Impozite a lansat campania „Sake Viva!””. Aceasta este adresată tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani , prin care li se cere să prezinte idei de afaceri care să conducă la revitalizarea industriei afectată de schimbările demografice, de pandemie şi de scăderea interesului. Impozitele pe produsele alcoolice reprezentau 3% din veniturile fiscale ale guvernului în 2011, acestea scăzând la 2% până în 2020. Ministerul japonez al Sănătăţii a declarat că nu a colaborat cu agenţia fiscală la acest concurs, fiind însă în contact constant pentru rezolvarea problemelor legate de alcool şi sănătate. Ministerul Sănătății se aşteaptă că această campanie să ţină cont de cantitatea adecvată de alcool, pentru evitarea unor probleme majore de sănătate.
Un bărbat din Japonia primește bani ca să nu facă nimic