Profesorul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie și reprezentantul României la OMS, a declarat joi că autorităţile ar trebui să fie pregătite cu noi scenarii restrictive, în cazul în care rata zilnică a infectării cu COVID-19 va continua să crească. Vineri, 18 septembrie, fost a treia zi consecutivă cu peste 1.500 de cazuri de infectări.
„În momentul în care 80% din paturile de la terapie intensivă vor fi ocupate, probabil intrăm într-o situaţie foarte delicată. Ar trebui să existe nişte scenarii pe care autorităţile să le aibă în vedere pentru a nu pune şi mai multă presiune pe sistemul sanitar”, a declarat Rafila, citat de b1.ro.
Școala nu este „vinovată” de numărul mare de cazuri noi
„Nu îmi place să fac aprecieri legate de cifre, mă interesează trendul, dacă e ascendent, să vedem unde curba de creştere se aplatizează şi să vedem dacă sunt măsuri care pot scădea acest trend. Sunt de acord că odată cu începutul şcolii se va înregistra număr de cazuri în creştere, dar după 10-15 zile.
Depinde cât de importantă e această creştere şi cine sunt persoanele bolnave, dacă sunt cu comorbidităţi, sau adulţi tineri, sau copii. Dacă o să fie o creştere de 10-20%, va fi suportabilă de sistemul de sănătate. Dacă numărul de cazuri se dublează, de exemplu, atunci situaţia se schimbă radical”, a explicat profesorul Rafila, potrivit Gândul.
În ultimele 24 de ore, în România au fost confirmate 1.527 de cazuri noi de Covid, din 25.254 de teste făcute, dar și 48 de decese. Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 581 persoane au fost reconfirmate pozitiv.
De la începutul pandemiei, în România s-au înregistrat 110.217 cazuri de persoane infectate, iar 88.235 de pacienți au fost declarați vindecați.
La nivel mondial s-a trecut de „borna” celor 30 de milioane de cazuri de infectări. Totodată, peste 22 de milioane de pacienți s-au vindecat, iar peste 950 de mii de oameni au decedat.
Citește și: Rafila: „Ar fi foarte greșit să transmitem că numărul creșterilor se datorează școlii”