Facebook va elimina mai multe categorii de informaţii din paginile de profil ale utilizatorilor, anunţă Meta. Modificarea anunţată de Meta se va produce începând cu data de 1 decembrie, astfel că în profilurile utilizatorilor nu vor mai fi incluse adrese, orientări religioase şi opinii politice.
De asemenea, va dispărea câmpul „Interesat de”, care era folosit pentru a exprima orientarea sexuală.
Comunicatul companiei Meta nu oferă explicaţii privitoare la eliminarea acestor categorii de informaţii din paginile de profil. Se pare că modificarea ar putea avea legătură cu schimbarea politicilor platformei în ceea ce priveşte intimitatea şi targetarea cu reclame. În urma scandalurilor din ultimii ani, Meta a fost nevoită să fie preocupată de protejarea intimităţii utilizatorilor, care poate fi sprijinită şi prin reducerea cantităţii de informaţii personale. Tot din cauza unor controverse, Facebook a încetat să mai folosească aceste categorii de informaţii în vederea targetării cu reclame, informaţiile eliminate acum din paginile de profil nemaifiind folositoare companiei.
Reţeaua de socializare îşi va păstra numele de Facebook, compania-mamă, din care fac parte şi Instagram și Whatsapp, urmând să se numească Meta.
Compania Meta a fost implicată în mai multe scandaluri, în ultimii ani, care a avut în vedere protejarea informațiilor intime ale utilizatorilor, motiv pentru care a ales să reducă din cantitatea de informație din profilele personale.Facebook este un site web de tip rețea de socializare din Internet, creat de către Mark Zuckerberg în anul 2004 pentru a oferi posibilitatea de a contacta persoane apropiate, dar și persoane încă necunoscute. În acest moment Facebook este una dintre cele mai răspândite rețele sociale din lume.
Utilizatorii pot intra în această rețea din orice loc unde există acces la Internet pe baza unei parole, stabilite inițial odată cu completarea formularului de înscriere conținând o serie întreagă de întrebări personale. În anul 2015 site-ul Facebook avea circa 1.44 miliarde de membri în toată lumea. Apreciat a fi al doilea site social mondial după google.com, luat după numărul de vizite, Facebook face parte din fenomenul recent denumit Web 2.0.