La o lună de la marele exod al utilizatorilor, serviciul de mesagerie WhatsApp al Facebook a anunțat că va continua campania de informare cu privire la noile politici de confidențialitate și va afişa un banner cu informaţii suplimentare.
Într-o postare pe blogul oficial, WhatsApp a afirmat joi că va începe să le reamintească utilizatorilor să citească şi să accepte actualizările, pentru a putea folosi în continuare platforma. „ni se pare important ca utilizatorii să înțeleagă cum ne asigurăm posibilitatea de a oferi serviciile WhatsApp în mod gratuit. În fiecare zi, milioane de utilizatori pornesc conversații WhatsApp cu întreprinderile, deoarece este mult mai simplu decât să le dea telefon sau să le trimită e-mailuri. Întreprinderile sunt cele care acoperă costurile asociate serviciilor cu clienții pe WhatsApp, nu utilizatorii obișnuiți. Unele dintre funcțiile care facilitează cumpărăturile necesită colaborarea cu Facebook, astfel încât întreprinderile să își poată gestiona inventarul din ambele aplicații. Afișăm mai multe informații relevante chiar în cadrul WhatsApp, astfel încât utilizatorii să poată alege dacă doresc sau nu să interacționeze cu întreprinderile.”
După întregul haos în care milioane de utilizatori au optat spre celelalte două servicii de mesagerie online – Signal și Telegram, WhatsApp a revenit asupra deciziei cu privire la noile condiții de utilizare. Astfel, termenul a fost avansat până pe 15 mai.
Citește și: Signal a rămas fără „semnal”
Se aruncă cu îndoială spre concurență
Totodată este aruncată o urmă de îndoială spre siguranța altor servicii de mesagerie. „Deși unii dintre concurenții noștri susțin că nu pot vedea mesajele utilizatorilor, este important de reținut faptul că aplicațiile care nu oferă în mod implicit criptare integrală vă pot citi mesajele. Alte aplicații consideră că sunt de preferat deoarece au acces la mai puține informații decât noi”, se mai arată pe blogul WhatsApp.
Anunțul reprezentanților WhatsApp vine în contextul în care „platforma mama”- Facebook a blocat, joi, accesul la știri pentru utilizatorii din Australia. Blocarea conținutului de pe platforma socială vine ca reacție la o propunere legislativă care i-ar obliga pe giganții tech Facebook și Google să negocieze cu companiile media și să plătească pentru conținutul de pe rețelele sociale.
Citește și: Facebook a blocat știrile în Australia