Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, a declarat că persoanele care vor beneficia de programul „Rabla Local” nu vor avea voie să înmatriculeze timp de 3 ani o maşină cu o normă de poluare mai mică de EURO 5, scopul programului fiind de a scoate din uz maşinile poluante, nu de a „schimba rabla cu o altă rablă”, potrivit g4media.ro
Înmatricularea unei maşini noi se face la primărie şi o să fie pe o listă roşie, o listă a persoanelor care nu pot înmatricula maşini cu o normă de poluare mai mică de EURO 5 pe o anumită perioadă
„Discutând cu cei din domeniu, cu cei care cunosc diferenţele dintre EURO 4, EURO 5 şi EURO 6, ştiu exact când au fost implementate aceste standarde de emisii, am considerat că EURO 5 este un minim la care trebuie să ajungem, altfel vom schimba rabla cu o altă rablă. Scopul nostru este să scoatem din trafic acele maşini care sunt foarte poluatoare şi trebuie să evităm folosirea banilor pentru cumpărarea altor rable. Aceasta este logica pe care am mers şi EURO 5 este o condiţie pentru persoana care beneficiază de acest program. (…)”, a explicat Tanczos Barna
Ministrul Mediului a explicat că primăriile vor primi banii în avans, pe baza estimărilor făcute pentru fiecare localitate în parte. „Plătim banii în avans la primărie, într-un cont de trezorerie, banii pot fi folosiţi doar pentru acest program, dacă nu sunt consumaţi se vor înapoia AFM. Aceasta a fost o problemă spinoasă pentru că nu a existat încredere în AFM că va derula programul de decontare în timp real. Autorităţile locale, în funcţie de numărul de cetăţeni din localitate, au un plafon maxim pentru care pot aplica şi pot bugeta această sumă sau un număr mai mic de maşini”, a mai susţinut ministrul Mediului. În cazul în care banii nu vor fi cheltuiţi în totalitate, Tanczos Barna a precizat că „pentru bugetul rămas vom mai organiza o sesiune şi acolo unde interesul este mai mare vom suplimenta bugetul”..