Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Florin Barbu, a declarat că pe 31 martie 2024 vor începe lucrările la primii 23 de kilometri din canalul de irigații Siret – Bărăgan, în total fiind 98 de km care vor trebui construiți în proiect, potrivit digi24.ro.
Florin Barbu spune că 1,5 miliarde de euro sunt alocați pentru infrastructura de irigații din România, fiind reabilitată până acum infrastructura aferentă 1,1 milioane de hectare de teren agricol, în implementare fiind 2,2 milioane de hectare.
„În 31 martie vor începe lucrările la canalul de irigații Siret – Bărăgan pe primii 23 de km din cei 98 care mai sunt de făcut. Va fi aceeași formă a canalului Siret – Bărăgan, poate fi transformat și în navigabil și pentru sistemul de irigat. Este același canal care a fost construit pentru cei 5,2 km unde, atunci când am fost directorul general al Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, am pus primul sistem de irigații în funcțiune, prin care se irigă 7.000 de hectare, din canalul Siret-Bărăgan”, a spus Florin Barbu.
Potrivit acestuia, banii pentru proiect sunt aprobați prin programul de reabilitare a infrastructurii principale de irigații, de 1,5 miliarde de euro, lege aprobată în Parlament, „care sunt sigur că va fi respectată de oricare ministru al Agriculturii, ministru al Finanțelor din România, pentru că este un proiect de importanță majoră”.
„Banii sunt alocați deja. În implementare sunt 2,2 milioane de hectare, 1,1 milioane de hectare sunt reabilitate în România din infrastructura principală de irigație. În noiembrie lansăm 500 de milioane de euro pentru infrastructura secundară de irigație pentru fermierii români, cu un grad de intensitate de 100%, proiect de 1,5 milioane de euro pe fiecare organizație de udători care au în proprietate aceste stații de irigații. Canalul costă, în primă fază, undeva între 300 și 350 de milioane de lei primii 23 de kilometri. Importanța canalului este că județe precum Buzău, Ialomița, Brăila, care au sisteme de irigații și cheltuieli foarte mari de pompare de la Dunăre cu stațiile, se va realiza umplerea canalului gravitațional din Siret – Bărăgan iar costurile cu energia pe care statul le are vor scădea. Amortizarea celor 23 de kilometri prin consumul de energie are un termen de aproape 5 ani”, a mai afirmat oficialul din Guvern.
77 de migranți prinși în timp ce încercau să iasă ilegal din România