foto-gsp.ro

Doi români au decis să divorțeze, nu două vedete. România încă nu are vedete, poate doar „persoane publice”. Milioane de români divortează zilnic: la notar, în instanță, la starea civilă. Motivele sunt ale lor, nu ale publicului. În toamna acestui an, AnaMaria Prodan și Laurențiu Reghecampf au decis să nu mai formeze un cuplu oficial. Până la acest moment, cei mai mulți dintre români, „consumatori” de media, știau despre cei doi, în mare: ea, AnaMaria Prodan-fiica cântăreței de muzică populară Ionela Prodan, el-Laurențiu Reghecampf, soțul acestei femei. Nu, nu suntem malițioși. Doar că nu înțelegem de ce un subiect de „presă” atât de banal,( un eveniment posibil dramatic doar personal) este „pompat” zilnic pentru traficul unor site-uri generaliste, „sărace în idei bogate”.

Oamenii citesc ce primesc. E o falsă idee că un subiect de genul acesta „vinde”. Cifrele apar urmare a „push-ului”(n.r web push notification, acel instrument de trimitere a notificărilor când deschizi un device). Cei mai mulți dintre „abonații” unui site nu sunt și cititori reali.

Metoda e verificată. Cu cât am utilizat acest instrument pentru „subiecte ușoare”, cu atât rezultatul nu a fost cel scontat. Cu cât subiectul a fost mai „greu”, de documentat, de citit, de „asimilat”, cu atât am avut „surpriza” să văd că oamenii au dat scroll. Au înțeles atât cât au putut, așa cum se spune: „după minte, după suflet”.

Însă, ce se întâmplă la acest moment în media din România e trist, penibil, nociv pentru interesul public. Sunt oameni care inventează „știri” pentru trafic( afișări în Biroul Român de Audit Transmedia), care speculează orice banalitate despre acei doi oameni, doar pentru falsa impresie că ies în evidență. Sunt site-uri de știri sportive care prezintă acest „divorț” în continuu, ca pe o „mondenitate” Însă, publicul din România e obosit. Nu, telenovela Prodan-Reghe nu are farmec. Nici ei(Prodan-Reghe) nu sunt dornici de atâta publicitate. Nu trăiesc din așa ceva.

Iată o postare de pe Instagram: „Vă anunț oficial si este valabil pentru toate publicațiile care au scris asemenea prostii că vă voi da in judecată si eu si oamenii despre care scrieți doar de dragul vizualizărilor. Chiar nu mai aveți pic de rușine ? Chiar nu mai aveți limită ? Dragos are familie ! Are părinți ! Suntem prieteni de ani de zile ! Suntem parteneri de business. Cum vă permiteți să scrieți așa ceva ? Chiar nu mai există nici o limită a bunului simt ? Aveți o oră sa scoateți aceste aberații ! In caz contrar, până diseară notificările sunt la dumnevoastră la redacție si din partea mea si a lui Dragos. Să vă fie rușine, căci nu mai aveți o umbră de demnitate ! Probabil vă va da Dumnezeu exact așa sa se uite copiii dvs in ziare si pe net sa vadă asemenea mizerii”

Acest mesaj a fost postat de AnaMaria Prodan, încă soția lui Laurențiu Reghecampf. Un site o „cuplase” cu un anume Dragoș. Lumea se „cuplează” de peste 2000 de ani. Nimic nou. Nu e știre, nu e fabulos. Oamenii aceștia au un copil, un minor. E mai important efectul pe care îl au aceste „știri” în viața unui copil cu părinții în plin divorț. I se va adânci rana abandonului, pentru că asta trăiește un minor în cazul unui divorț.

Dacă tot vă place cuplul AnaMaria-Prodan-Reghe, puneți-i să vorbească despre viața profesională. Noi am „testat-o” pe AnaMaria Prodan(nu, nu ne-a plătit să scriem acest articol). E o persoană inteligentă, vorbește corect gramatical, emite opinii pertinente despre fotbal. Însă(…) niciodată nu va fi pe agenda noastră pentru un alt subiect de știre. Telenovelele nu pot fi jucate de amatori!