Un mormânt princiar din secolele IV-V a fost descoperit pe traseul primului lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău, a anunțat marți conducerea Companiei de Drumuri (CNAIR). Mormântul îi aparține unui războinic din epoca migrațiilor, călărețul fiind îngropat cu tot cu cal dar și cu 100 de obiecte din aur sau placate cu aur, a explicat dr. Silviu Ene, responsabil științific de la Institutul de Arheologie ,,Vasile Pârvan” din București, potrivit economedia.ro.
Cercetarea arheologică preventivă a unuia dintre siturile identificate a scos la iveală o descoperire impresionantă, respectiv un mormânt princiar al unui războinic, datat, pe baza inventarului, în epoca migrațiilor.
Mormântul cuprinde arme minuțios realizate și decorate până la piese de podoabă din aur atât pentru defunct, cât și pentru calul cu care acesta a fost înmormântat. Cercetarea arheologică este realizată de specialiști din cadrul Institutului de Arheologie „Vasile Pârvan” din București. „Aceștia s-au străduit, în condiții extrem de dificile din punct de vedere al stării vremii, să preleveze toate informațiile pe care le furnizează acest tip de descoperire. Inventarul funerar, precum și osemintele au fost colectate cu o deosebită atenție, aflându-se la laboratorul institutului pentru a fi curățate, conservate în condiții proprii și restaurate, urmând a fi expuse publicului în viitorul apropiat.” a comunicat CNAIR
Contractul pentru execuția primului lot al Autostrăzii Moldovei Ploiești-Pașcani, în total 13 loturi, a fost semnat în iunie cu firma Pizzarotti din Italia. Lotul Ploiești-Mizil are 21 de kilometri și o durată de execuție de 20 de luni. Subcontractorii IBB și Retter au preluat de la constructor primii 14 kilometri.
Subcontractorii IBB și Retter au preluat de la constructorul general Pizzarotti (Italia) 14 din cei 21 de kilometri ai lotului Dumbrava – Mizil, primul lot al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Practic, liderul de asociere (Pizzarotti) a predat deja subcontractorilor două treimi din întregul traseu al primului lot. Firma IBB aparține antreprenorului sucevean Ion Crăciunescu (cu portofoliu de lucrări în Germania), în timp ce compania sibiană Retter Group a fost înființată de inginerul Guido Retter. Despre intrarea IBB pe primii 7 kilometri ai lotului 1. Toată autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani (320 km) este finanțată parțial prin PNRR și trebuie finalizată complet cel mai târziu în 2026 (n.r cele mai lungi loturi au termen de execuție 30 de luni de la semnarea contractelor).
Europol avertizează: Violența și terorismul, în creștere pe internet