Serviciul telefonic destinat sfaturilor medicale pentru copii, ALOPEDI, a fost recunoscut de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) ca exemplu de bune practici în domeniul accesului la servicii medicale, au anunţat, joi, reprezentanţii Consiliului Judeţean Cluj. Cu atât mai mult în perioada de pandemie, în care accesul la serviciile medicale a fost unul mai redus.
Pornit de la un simplu serviciu de sfat telefonic gratuit, gândit inițial pe plan local, proiectul a evoluat treptat, iar adresabilitatea sa a depășit cu mult granițele județului Cluj.
În acest moment, ALOPEDI a devenit un serviciu accesat la nivel național, mii de părinți, atât din România cât și din diaspora, apelează în regim non-stop telefonul la capătul căruia răspunde o echipă medicală profesionistă, formată aproximativ 40 de medici pediatri cu experiență, serviciul fiind disponibil 24/7.
Mai mult, OMS și-a exprimat intenția fermă de colaborare cu reprezentanții domeniului medical din România în vederea instituționalizării și integrării acestui serviciu în sistemul de telemedicină național. „Scopul acestui demers este de a replica și extinde proiectul în cât mai multe unități pediatrice, inclusiv de pe teritoriul altor țări”, se mai arată în comunicatul CJ Cluj.
Reamintim faptul că rolul ALOPEDI este acela de a îndruma părinții copilului bolnav să acceseze sistemul de sănătate în mod eficient, adresându-se serviciului medical potrivit atunci când acest lucru este necesar. Astfel, copiii putând fi îngrijiți și de la domiciliu în cazurile mai puțin dificile.
Citește și: Președinții de consilii județene îi solicită premierului o strategie pe patru ani