România va construi sau reabilita 305 kilometri de drumuri noi, 150 de kilometri de linii de tramvai sau de metrou şi va reconstrui sau moderniza 64 de kilometri de căi ferate prin intermediul Programului Transport, aprobat de Comisia Europeană, a anunţat Ministerul Investiţiilor şi proiectelor Europene, potrivit digi24.ro.
Bugetul programului Transport este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,6 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile
.Alte investiţii vizează achiziţionarea a 40 de trenuri noi, construirea sau modernizarea a 16 gări şi halte feroviare, 12 kilometri de linii noi de tramvai şi metrou, 70 de kilometri de căi navigabile interioare noi, reabilitate sau modernizate şi 8 conexiuni intermodale noi sau modernizate. Printre proiectele strategice din Programul Transport se numără autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov, Autostrada Transilvania, Autostrada Paşcani-Suceava-Siret, magistralele de metrou M2 şi M5, coridoarele de cale ferată Craiova – Dr.Tr. Severin-Caransebeş şi Craiova-Bucureşti.
„Mă declar foarte fericit că inclusiv în forma finală a PNRR-ului sectorul de transport are importanţa cuvenită cu cea mai semnificativă alocare sectorială de peste 7,6 miliarde euro şi că reuşim astăzi să completăm aceasta alocare cu una semnificativă de 9,6 miliarde euro, ajungând împreună la peste 17 miliarde euro dedicate infrastructurii de transport”, a declarat ministrul Investiţiilor şi proiectelor Europene, Marcel Boloş.
Proiectele prioritare pe sectorul feroviar sunt finalizarea coridoarelor Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş – 2,1 miliarde euro, Craiova-Bucureşti – 1,3 miliarde euro, Predeal – Braşov – 1,4 miliarde euro. Proiectele noi de investiţii la metrou sunt magistrala M5, secţiunea Eroilor – Iancului, extensii pe alte magistrale (prioritizate în funcţie de maturizarea acestora şi corelate cu implementarea proiectelor Orbital Bucureşti şi centură feroviară Bucureşti) şi reabilitare staţii de metrou Bucureşti (în funcţie de vechimea şi necesităţile fiecărei staţii).Pentru trenuri metropolitane, proiectele vor fi selectate în funcţie de prioritizarea prezentată şi gradul de maturitate. Pe lângă proiectul centurii feroviare Bucureşti, proiectele cu grad mare de certitudine sunt cele aferente municipiilor Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov şi Timişoara.