Corporaţia Facebook a anunţat luni că a închis 1,3 miliarde de conturi false în reţeaua cu acelaşi nume, în intervalul octombrie-decembrie 2020, transmite Reuters.
Pandemia a dat un alt sens nevoii de informare pentru utilizatorii rețelelor de socializare. Astfel, fiecare în parte a fost „bombardat” cu o sumedenie de informații adevărate sau mai puțin adevărate ce au dat mult de cap atât utilizatorilor, ce trebuiau să depună un efort mai mare de filtrare a informațiilor, cât și detectorilor de informații false, mai ales cele cu privire la coronavirus și vaccinuri.
Facebook a eliminat peste 12 milioane de elemente de conţinut semnalate de experţi internaţionali în domeniul sănătăţii ca dezinformări despre coronavirus şi vaccinuri.
Afirmaţiile false şi teoriile conspiraţiei legate de vaccinuri au proliferat pe platformele media sociale, inclusiv Facebook şi Twitter, în timpul pandemiei, multe devenind „virale”.
„Dezinformarea poate fi postată și de oameni, chiar și cu bună credință. Pentru a aborda această provocare, am construit o rețea globală de peste 80 de verificatori independenți, care examinează conținutul în mai mult de 60 de limbi. Când apreciază ceva ca fiind fals, îi reducem distribuția, astfel încât să o vadă mai puțini oameni și adăugăm o etichetă de avertizare cu mai multe informații pentru oricine o vede. Știm că, atunci când un ecran de avertizare este plasat pe o postare, 95% din timp oamenii nu dau clic pentru a o vizualiza. De asemenea, notificăm persoana care a postat-o și reducem distribuția de pagini, grupuri și domenii care împărtășesc în mod repetat dezinformare. Pentru cele mai grave tipuri de dezinformare, cum ar fi afirmațiile false despre COVID-19 și vaccinurile și conținutul care este destinat să suprime votul, vom elimina conținutul”, se arată pe blogul Facebook.
De altfel, dezvăluirile în această privință au apărut pe blogul Facebook înaintea unei investigaţii a comisiei pentru energie şi comerţ a Camerei Reprezentanţilor din Congresul SUA privind combaterea dezinformării.
Citește și: Trump se reinventează în social media. Își lansează propria rețea