Dacă noi nu știm încă să ne promovăm, Charlie Ottley promovează, încă o dată, turismul din România. Și, pe lângă promovarea României, britanicul este cunoscut pentru filmările sale. Sunt zeci de mii de vizualizări și, sper, zeci de mii de perspective schimbate. Să alegem ceea ce e aproape de noi, să descoperim, să dăm o șansă.
Charlie Ottley nu filmează doar peisaje frumoase. Nu filmează doar geografie. Filmează și vorbește despre tradiții, cultură și foarte multă istorie. Și, mai mult decât atât, se axează pe campanii, pe strângerea de fonduri, pe educație:
”Am decis să demarăm o campanie și să strângem bani pentru o campanie de o lună care să fie difuzată de BBC World News în America, în Europa și în Orientul Mijlociu. Ideea e următoarea. Avem un public captiv în fața televizoarelor care primește o mulțime de vești proaste și se întreabă când va putea călători din nou. Noi vrem să-i stimulăm interesul și să-l facem să se îndrăgostească de România astfel încât în momentul în care restricțiile vor fi eliminate, acei oameni se vor gândi să vină aici.
Când criza va trece, vom constata că oamenii vor evita orașele o vreme. Nu vor dori să meargă la Londra sau Paris sau Barcelona pentru că, pur și simplu, riscurile sunt prea mari și vor alege locuri neumblate. Și acesta e cel mai mare atu al României, e fără pereche în Europa. România e oaza de sălbăticie a Europei.
Vrem să-i facem pe oameni să înțeleagă acest lucru acum pentru că și alte țări își dau seama că trebuie să acționeze în acest fel. Portugalia, Africa de Sud au lansat deja campanii pentru a profita de acest public blocat acasă și nu vrem să pierdem această oportunitate. Dacă mai așteptăm, vor fi 20, poate 30 de țări, chiar 50 de țări care își vor face publicitate și se vor promova, iar România ar ajunge să fie doar una din multele țări. De aceea campania noastră începe în iunie. Dar în același timp vom derula o campanie și în România”.
E interesant că un om care nu este român, vede România altfel decât o vedem noi. Sau, că un om care nu este român, alege să ne arate nouă România: ”Ceea ce vrem e să îi atragem pe români să-și planifice prima vacanță acasă, deși nu va fi deloc ușor, să facă un concediu acasă”.
Nu i-am înțeles niciodată pe oamenii care aleg vacanțele în străinătate și refuză să vadă ceea ce e aproape de ei. Pe cei care fac asta dintr-un snobism prostesc și care aduc argumente despre care nu au habar. Preferă plajele din Grecia și etichetează litoralul românese ca scump. Sau murdar.
Și aici intervine partea amuzantă: vor spune asta strict din auzite. Pentru că nu au ajuns niciodată pe litoralul românesc. Nu i-am înțeles nici pe cei care aleg să amâne. Aleg o vacanță într-o locație exotică, sub pretextul că prin Maramureș vor ajunge la pensie. Și, dacă-i iei la bani mărunți, nu pot localiza Maramureșul pe hartă. Nici Bucovina. Nici Delta. Și nici măcar orașul natal.
Citește și: Costel Alexe și o mică parte din pădurile seculare