Comitetul Naţional al Istoricilor Români cere Ministerului Educației alocarea mai multor ore de Istorie.
Solicitarea a fost făcută printr-o scrisoare adresată ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, relatează AGERPRES.
Două ore de Istorie pe săptămână la gimnaziu, trei la liceu
CNIR dorește ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal 3. Această decizie ar putea „salva generaţiile viitoare de alterarea radicală” a identităţii lor naţionale.
„Noi, reprezentanţii Comitetului Naţional al Istoricilor Români, solicităm prin prezenta identificarea de toţi cei care sunt implicaţi în redactarea noii legi a învăţământului şi a noilor planuri-cadru pentru învăţământul preuniversitar a unor modalităţi adecvate de revenire a disciplinei Istorie la un statut comparabil cu ceea ce se petrece în alte state din Uniunea Europeană (în Ungaria, bunăoară, disciplina Istorie este prevăzută în învăţământul liceal cu 3 ore, deopotrivă la nivelul profilurilor uman şi real).
De aceea, insistăm ca în învăţământul gimnazial numărul de ore de Istorie din trunchiul comun, obligatoriu, să fie de cel puţin 2 pe săptămână, iar în învăţământul liceal tot de 3 ore, indiferent de profil”, afirmă academicianul Ioan-Aurel Pop, preşedintele Comitetului Naţional al Istoricilor Români.
Istoria națională trebuie cunoscută în mod corect, critic, este de părere CNIR
„În ultimii ani, disciplina Istorie s-a redus drastic comparativ cu anii 1990, iar noile iniţiative legislative care propun includerea Istoriei alături de alte discipline umaniste cu vădite finalităţi identitare într-o singură probă la examenul de bacalaureat ar arunca în derizoriu şi ar da o ultimă lovitură, mortală, statutului Istoriei în învăţământul preuniversitar.
S-ar ajunge astfel, fără îndoială, la pierderea conştiinţei identitare a generaţiilor viitoare. Absenţa în ultimii ani a unui inspector de specialitate la nivelul ministerului arată foarte clar lipsa de preocupare (a celor care au condus destinul învăţământului românesc) pentru preţuirea trecutului şi plasarea disciplinei Istorie la locul ce i s-ar cuveni”, se arată în scrisoare.
În plus, Comitetul Naţional al Istoricilor Români consideră cunoaşterea „în mod corect, critic”, de către tineri mai ales, a istoriei naţionale, cu toate împlinirile şi neajunsurile prezente la toate naţiunile, o preocupare necesară şi pentru decidenţii politici ai României.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au dat asigurări că vor face „tot posibilul” pentru a identifica soluţii la problemele înaintate de CNIR.
Citește și Opt tineri reținuți de Poliția Capitalei pentru tâlhărie calificată